×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
حاکمیت نگاه آموزش‌های اشتغال محور در سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

به گزارش «گیل بان» محمدصادق بیجندی هدف از سفر به گیلان را بازدید از واحد پرانگیزه سازمان جهاد دانشگاهی گیلان عنوان کرد و گفت: حسب وظایف سازمانی بازید ادواری از واحدهای جهاد دانشگاهی استانها همواره در حال انجام است و امروز به استان گیلان آمده‌ایم تا از جهاد دانشگاهی گیلان که یکی از واحدهای قدیمی، پرپتانسیل و بانشاط کشور است، بازدید داشته باشیم.

وی افزود: بخش آموزش سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در یک سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و این حوزه به نسبت در جذب فراگیران، تنوع رشته‌ها و خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهند، رشد و نمو بهتری پیدا کرده است.

بیجندی با توجه به تعداد مراکز آموزشی کوتاه مدت در گیلان ادامه داد: جای کار دارد تا با همت و برنامه‌ریزی همکاران در آینده نزدیک شاهد رشد مراکز کوتاه مدت، تخصصی و مهارتی جهاد دانشگاهی در سطح استان گیلان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با کمک مدیران محلی در زمان کمتری خواهیم توانست همه سطح استان را تحت آموزش تخصصی و مهارتی قرار دهیم و هر چه بیشتر از خدمات آموزشی در این حوزه‌ها بهره‌مند شویم.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: خوشبختانه نگاه آموزشهای اشتغال محور در گیلان حاکم است که نگاه بسیار ارزشمندی است و سازمان جهاددانشگاهی گیلان به طور ویژه به این موضوع پرداخته و در حال تلاش و فعالیت است.

وی با اشاره به نمو نوآوری و خلاقیت در آموزش‌های کوتاه مدت گیلان افزود: در بحث نوآوری در آموزش قدمهای بسیار مثبتی در این سازمان برداشته شده است و امیدواریم به زودی اثرات مهم آن را در حوزه اشتغال گیلان ببینیم.

بیجندی، وجود همدلی و کارتیمی در فضای جهاد دانشگاهی گیلان را ارزشمند دانست و تصریح کرد: در این سازمان حوزه‌های مختلف همفکری و هم‌اندیشی خوبی دارند و قطعا این همفکری ها موجب رشد و ارتقاء بیش از پیش مجموعه خواهد شد.

وی به برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای دولتی و سازمانها که برای اولین بار به جهاد دانشگاهی از سوی سازمان امور ادرای و استخدامی واگذار شده است، اشاره کرد و گفت: این آزمون در 17اسفندماه سالجاری در همه 31 استان با 227هزار داوطلب در چهار هزار و 800فرصت شغلی برگزار خواهد شد.

بیجندی از همه دستگاههای نظامی و انتظامی که مسئولیت تامین این آزمون را بر عهده دارند، تقدیر و خاطرنشان کرد: همچنین استانداری و فرمانداری‌های کشور نیز در هماهنگی این آزمون زحمت زیادی کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تلاش زیادی برای حل مشکل اشتغال در کشور توسط دستگاههای مختلف متولی در حال انجام است،گفت: برای حل مشکلات اشتغال نیاز به هم‌افزایی و هم اندیشی بین دستگاهی در کشور داریم. برخی مواقع متاسفانه موازی کاری‌ها باعث می شوند علیرغم محدودیت منابع شاهد اتلاف منابع باشیم.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: توجه به آموزشهای مهارتی و تخصصی مورد نیاز جامعه و همچنین شناسایی فرصت‌های اشتغال از راهکارهای برون رفت از مشکلات اشتغال کشور است و باید جامعه را به سمت بازارسازی برای خدمات و محصولات سوق دهیم تا حوزه اشتغال کشور نجات یابد.

وی اظهار کرد: در استان گیلان حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی می‌توانند در ایجاد اشتغال پایدار نقش موثری ایفا کنند و باید به صورت علمی و حرفه‌ای به این بخش ها ورود شود. همه دستگاههای متولی عملیاتی در این حوزه ورود کنند و قطعا در این حوزه نهادهای توسعه ای و واسطه‌ای مانند جهاد دانشگاهی که در همه دنیا به عنوان حلقه واسط و تسهیلگر ورود پیدا می‌کنند، می توانند نقش موثری در تحقق این امر ایفا کنند.

بیجندی گفت: البته مراکز دانشگاهی قطعا باید در ساختار آموزشی و برنامه درسی خود تحول اساسی ایجاد کنند تا بتوانند فارغ‌التحصیلانی مبتنی بر نیاز بازار، جامعه، صنعت و… تحویل دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد