true
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ امیرحسین اسدی در همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار گیلان که در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه فرانچایز نوعی شبکه ارتباطی بین کسب و کارهای کوچک و مستقل است که به هر کدام از آنها امکان میدهد تحت یک نام تجاری مشترک فعالیت کنند، افزود: بر اساس این سیستم، یک کسب و کار اختیار دارد که محصولات کسب و کار دیگر را بفروشد و در ازای آن مبلغی را دریافت کند.
وی اظهار کرد: به کار آفرینان کشور افتخار می کنیم و چه خوب است که گیلان نیز از کارآفرینان بسیار توانمندی برخوردار است.
اسدی با بیان اینکه بهره گیری از فرانچایز و توسعه کسب منجر به توسعه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار می شود، افزود: فرانچایز ابزار مناسبی برای کاهش زمان ورود به بازار و کاهش ریسکهای توسعه کسب و کار است.
اسدی ادامه داد: در اجرای فرانچایز باید دقت کنیم و هیچ گاه نباید نسبت به آن بی توجه باشیم در غیر اینصورت هزینه های زیادی را متحمل خواهیم شد.
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت تصریح کرد: کاهش قاچاق کالا، افزایش اشتغال، توسعه صادرات از خروجی های به کارگیری فرانچایز است.
وی تاکید کرد: فرانچایز می تواند به موضوع اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک کند، در شورای عالی اشتغال بررسی و مصوبات خوبی برای تشویق فرانچایز در نظر گرفته شد.
در ادامه تیمور پورحیدری رییس سازمان صمت گیلان گفت: باید در گیلان که استان اولین ها است در جهت توسعه و کسب اقدامات موثری انجام شود و پرداختن به فرانچایز ما را به این هدف یاری می کند.
وی افزود:در حوزه کسب و کار با استفاده از دانش روز و بهره گیری از روش نشان سپاری همتی مضاعف داشته باشیم.
پورحیدری تصریح کرد: همه استان ها در حوزه تجارت و کسب و کار باید از روش علمی استفاده کنند و گیلان این ظرفیت را دارد که در این خصوص جزء استان های پیشتاز باشد.
وی بر استفاده از مزیت های سرزمینی استان گیلان تاکید کرد و ادامه داد: امروزه روش فرانچایز در بسیای از کشورها نهادیه شده است و ضروری است با به کارگیری دانش روز، پیشرفت های نوینی را در حوزه فرانچایز در گیلان شاهد باشیم.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتهای پیام/
false
true
true
true