×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
توسعه بی رویه بافت های شهری یک آسیب جدی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»  حسن رستم زاد در جلسه مشترک شهرداران استان یزد با شهرداران غرب استان گیلان که در سالن آمفی تئاتر شهرداری بندر مرزی آستارا برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران نماینده دولت در شهرستان ها هستند، ولی افکار عمومی شهرداران را روسای شهر می شناسند که یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری شهرداران در حوزه مدیریت شهری بر سایر عنوان ها قالب است، ادامه داد: توسعه بی رویه بافت های شهری و تراکم ساختمان ها یک آسیب جدی است که در چنین نشست هایی می توان به ارائه و انتقال راهکارها پرداخت.

وی افزود: دو استان گیلان و یزد دارای ویژگی های منحصر بفرد گردشگری هستند و خواهر خواندگی شهرهای یزد و آستارا با توجه به پیشینه فرهنگی دو خطه می تواند آثار مثبتی را در زمینه های مختلف داشته باشد.

رستم زاد در بخش دیگر سخنان خود به بافت های شهری دو شهر یزد و آستارا اشاره کرد و گفت: یزد شهر بادگیرها و آستارا شهر بام های سفالین است و میتواند برنامه های خاص و شاخصی را در این زمینه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ویژگی های طبیعی آستارا سبب شده است تا زیاد به فکر فضای سبز نباشیم، تصریح کرد: آستارا به عنوان دروازه طلایی اروپا با کشور، سالانه بیش از ۶ میلیون گردشگر داخلی و یک میلیون گردشگر خارجی را میزبانی می کند که رقمی قابل توجه است.

وی تنوع اقلیمی و فرهنگی را از ویژگی های گیلان و یزد برشمرد و یادآور شد: ارتقای درجه شهرداری آستارا از هفت به هشت یک اتفاق مهم است که می تواند تأثیر بسیاری را در افزایش درآمدهای آن داشته باشد.

انتقال آب زاینده رود کفاف آب یزد را نمی کند

محمد یارمند، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در این جلسه، اظهار کرد: استان های یزد و گیلان به لحاظ جغرافیایی و طبیعی دو نقطه مخالف برابر هم هستند.

وی با اشاره به اینکه این دو استان یکی کم باران و دیگری پرباران ترین در کشور هستند، ادامه داد: کمبود آب در استان یزد از معضلات مهم چند دهه اخیر است.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود از جایگاه استان یزد در حوزه های هتلداری سنتی سخن گفت و خاطر نشان کرد: در این استان ۲۲۰ هتل سنتی و خانه بوم گردی فعال است که سهم بسزایی را در صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه استان یزد حدود ۵۰ درصد نیاز کشور را با تولید کاشی و سرامیک تأمین می کند، تصریح کرد: توانسته ایم در تولید محصولات کشاورزی به روش سنتی اقدامات خوبی انجام دهیم که حاصل آن تولید زعفران، انار، پسته، انگور و سایر محصولات است.

یارمند در ادامه با اشاره به اینکه با حفظ حدود ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی و قدیمی شهر تاریخی یزد، نام آن را در یونسکو ثبت جهانی کردیم، افزود: این جلسه سبب شد تا شهرداران دو استان یزد و گیلان در زمینه های مختلف مدیریتی تبادل نظر کنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه شهرداران استان یزد و غرب استان گیلان به گفت و گو و تبادل نظر در خصوص طرح های ایجاد شده در زمینه های پسماند، مدیریت و زیبا سازی شهری و افزایش درآمد پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد