×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 4 اردیبهشت - 1403
false
true
تقدیر سازمان جهانی بامبو از دکتر ابراهیم آذرپور

به گزارش «گیل بان»؛ “پنجمین بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” صبح یکشنبه به همت شرکت بهرسان دارو و مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبوی گیلان در سالن همایش های هتل کادوس رشت برگزار شد.

در این همایش دکتر عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، دکتر عبدالغفار شجاع مشاور عالی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان، آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، دکتر محمدصادق حسنی رئیس مجمع نمایندگان استان، دکتر کاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دکتر ابراهیم آذرپور رئیس مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبوی گیلان و میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت و نیز جمعی از مدیران دستگاه های دولتی، اساتید دانشگاهی و پژوهشگران علاقمند به حوزه های مختلف گیاه بامبو حضور داشتند.

در این مراسم پیام صادر شده از سوی سازمان جهانی بامبو به مناسبت برگزاری “پنجمین بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” قرائت شد که در آن از دکتر ابراهیم آذرپور به پاس پیشگامی و پیشتازی وی در زمینه بامبو در کشورمان تقدیر به عمل آمد. در بخشی از این پیام آمده است:

«به مردم ایران که به منظور گرامیداشت روز جهانی بامبو در شهر رشت گرد هم آمده اند.

از سوی سازمان جهانی بامبو، از شما به جهت شناخت و ارج نهادن به ظرفیت های گیاه بامبو برای یاری رساندن به بشریت و سیاره زمین، سپاسگزاریم. امروز پنجمین سال پیاپی بوده که ایران این روز ویژه را گرامی می دارد، و می پنداریم که فعالیت های امسال حتی پرشکوه تر از سال های گذشته خواهد بود.

مهمترین بخش این بزرگداشت، رونمایی از کتاب جدید « پراکنش جهانی گونه های بامبو » است، که توسط نویسندگان مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبوی گیلان نوشته شده و به چاپ رسیده است. این کتاب، دستاورد بسیار مهمی برای ایران بوده و مطمئناً منبعی بسیار مفید و ارزشمند است.

امروز شما بر روی گیاهشناسی، کاربردها، مزیت ها و همچنین مدیریت تولید گیاه بامبو در ایران و جهان تمرکز خواهید کرد. سخنرانی هایی در مورد چوب بامبو و محصولات جانبی آن نظیر کاغذ ارائه خواهد شد، و امیدواریم همه شما با گیاه بامبو، کشت و کار آن و ظرفیت های توسعه بیشتر بامبو در داخل ایران جهت شکوفایی و رفاه آینده برای مردم و محیط زیست این کشور آشنا شوید.

برای شما یک نشست اشتراک گذاری فوق العاده آرزومندیم. با وجود نوآوری ها و فناوری های جدید، ما نظاره گر پیشرفت های مثبتی از طریق به کارگیری بامبو در کاربردهای مدرن از جمله کاهش اثرات تغییر اقلیم (گیاه بامبو حجم عظیمی از دی اکسید کربن را جذب می کند) و جایگزینی آن با چوب سایر درختان هستیم. تولید و توسعه صنعت بامبو قادر است مشاغل فراوانی را ایجاد کرده و منجر به بسیاری از محصولات پایدار مفید در جنبه های گسترده زندگی روزمره بشر گردد.

ما به ابراهیم آذرپور و تیم او در ایران تبریک و درود می فرستیم که به پیشگامی و پیشتازی برای راه های جدید به منظور تمرکز بر بامبو جهت رقم زدن آینده ای روشن برای همه تولیدکنندگان ایرانی این محصول ادامه می دهند.

از همه مردم ایران سپاسگزاریم که این رویداد را ممکن ساخته اند. آگاه باشید که شما بخشی از جامعه بزرگ جهانی هستید که با یکدیگر این بزرگداشت علمی، هنری و فرهنگی را به پاس احترام به روز جهانی بامبو برپا داشته اید.

برای شما آرزوی بزرگداشتی فوق العاده را دارم. موفق باشید. و ممنون از شما ابراهیم آذرپور.»

منبع: خبرگزاری علم و فناوری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد