×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
تقاضای پرورش گل محمدی در گیلان رو به افزایش است

به گزارش «گیل بان» لیلا بذرکار گفت: در مجموع 700هکتار از اراضی گیلان به کشت گیاهان داوریی اختصاص دارد.

وی افزود: به طور میانگین 395تن گیاهان دارویی در گیلان تولید می‌شود که بخش اعظم این گیاهان را گل گاوزبان،گل محمدی و زعفران تشکیل می‌دهند.

معاون امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: هم اکنون بیشترین گل‌گاو زبان در رودسر ،بیشترین گل محمدی در شهرستان شفت و بیشترین زعفران گیلان در دیلمان کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان و جوانان در تولید گیاهان دارویی گیلان نقش موثری دارند و به‌خصوص زنان در زمان برداشت این گیاهان فعالیت گسترده‌ای دارند، تصریح‌کرد: گیاهان دارویی از مشتریان بسیار خوبی هم در بازارهای استان و هم در بازارهای استانهای همجوار دارند و فروش این محصولات درآمد مناسبی را نصیب خانوارهای روستایی گیلان می‌کند.

بذرکار تصریح کرد: گیلان، رتبه اول گل‌گاو زبان کشور را به خود اختصاص داده است و در بخش تولید و پرورش گل و گیاه، رتبه پنجم کشور نیز از آن گیلان است.

وی با بیان اینکه متقاضیان پرورش گیاهان دارویی به خصوص گل محمدی در استان رو به افزایش است، خاطرنشان‌کرد: طبق طرح وزارت کشاورزی به افرادی که در اراضی شیبدار اقدام به پرورش گیاهان دارویی می‌کنند نهال یارانه‌دار داده می‌شود.

معاون امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته 179میلیون و 357هزار ریال برای نهال یارانه‌دار گیاهان دارویی در گیلان هزینه شد.

وی وجود کارگاه‌ها در کنار مزارع گیاهان داوری گسترده را یکی از راهکارهای های افزایش درآمد فعالین این حوزه عنوان کرد و گفت: وجود این کارگاه‌ها و تبدیل سریع گل‌ها به گلاب و دیگر مصارف ارزش افزوده تولید این محصولات را به روستاییان و فعالین این حوزه در استان بر می‌گرداند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد