×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
تعامل سه قوه به رفع موانع تولید در کشور کمک می‌کند

به گزارش «گیل بان»،‌ سید کاظم دلخو‌ش اظهار داشت:‌ برای تحقق اهداف مورد نظر در مسیر حمایت از کالاهای ایرانی و ایجاد رشد و شکوفایی اقتصادی تعامل قوای مقننه،‌ مجریه و قضائیه جهت رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری بسیار تعیین کننده و ضروری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:‌ وضعیت معیشتی،‌ اشتغال و اقتصاد مردم در جامعه از جمله موضوعاتی است که مقام معظم رهبری سال‌ها است تأکیدات بسیاری نسبت به رفع مشکلات این حوزه‌ها دارند به‌طوری‌که این دغدغه ایشان‌ در انتخاب شعارهای هر سال کاملاً مشهود است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس بیان داشت:‌ همه مسئولان باید در جهت حمایت از تولید ملی،‌ حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار، همکاری و انسجام لازم را داشته باشند تا مسیر تحقق اهدافی که هر ساله مورد توجه مقام معظم رهبری است به‌خوبی مهیا شود.

دلخوش خاطرنشان کرد:‌ مشارکت مردم و بخش خصوصی در رونق اقتصادی و حمایت از کالاهای تولید شده داخلی بسیار حائز اهمیت است و قانونگذار باید با اجرای برنامه‌ها و راهکارهای مناسب زمینه مساعد جهت مشارکت دادن آنان در سرنوشت اقتصادی کشور را فراهم کند.

وی با تأکید بر اجرای وظایف نظارتی توسط سه قوه ابراز داشت:‌ پیشگیری از مفاسد اقتصادی و مبارزه با عوامل ایجاد آن در سیستم‌ اداری و اقتصادی و حمایت جدی از محصول تولید شده داخلی از موارد مهمی است که تنها با مشارکت و تعامل همه‌‌جانبه سه قوه امکان‌‌پذیر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد:‌ قانون‌نویسی در بخش‌ها و اموری نظیر امور گمرکی،‌ پیشگیری از قاچاق کالا و ارز،‌ ارزش افزوده،‌ امور بانکی،‌ مالیاتی و بیمه باید توسط مجلس انجام شود و در کنار آن نظارت بر نحوه عملکرد مدیران دستگاه‌های مختلف نیز بسیار ضروری است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد:‌ به اعتقاد بنده یکی از موارد مهم در راه تحقق اهداف اقتصادی در کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری، انتخاب و بهره‌گیری از ظرفیت و توان افراد متخصص و کارشناس در امور مختلف کشوری است و این باید در دستور کار ویژه دولت قرار گیرد.

دلخوش نقش قوه قضائیه در ایجاد فضای امن اقتصادی را تعیین‌کننده و خطیر دانست و افزود:‌ مهیا کردن و ایجاد امنیت شغلی مطلوب برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های تولیدی و صنعتی در رونق و پیشرفت اقتصادی کشور بسیار تعیین‌کننده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد