×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
تخصیص ۴٧ میلیارد تومان ازمحل سفر ریاست جمهور و ٣٣ میلیارد تومان از محل کمیته برنامه ریزی به شهرستان لاهیجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «گیل بان»؛ سیداسماعیل میرغضنفری در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که صبح امروز با حضور مسئولین کلیه دستگاه های اجرایی لاهیجان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: هرساله دولت محترم در قالب شورای برنامه ریزی در استان و کمیته برنامه ریزی در شهرستان اعتباراتی را از محل های مختلف برای اجرای پروژه هایی که خدماتی را برای جامعه در پی دارد ارائه می دهد.

میرغضنفری با بیان اینکه اولویت های تقسیم اعتبارات در چارچوب قانون بر اساس تعداد جمعیت، محرومیت و اخیراً وسعت جغرافیایی تعیین می شود که مورد اخیر هنوز به صورت پیشنهاد بوده و به شکل قانون در نیامده، خاطرنشان کرد: یک سری الزاماتی در قانون بودجه پیش بینی شده که موظفیم آنها را در توزیع اعتبارات در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال 98 بوده که با محوریت تقسیم و توزیع اعتبارات برگزار می شود، افزود: من و همکارانم به کمک نماینده محترم سازمان برنامه و بودجه تمامی تلاش خود را برای اجرای عدالت از نظر توزیع جغرافیایی، محرومیت ها، مشکلات منطقه و نیز سرفصل های توزیع که ملزم به رعایت آنها هستیم به کار گرفتیم.

میرغضنفری با بیان اینکه در جلسات آتی با توجه به پیشنهادات دستگاه های اجرایی شهرستان کاستی ها و نواقص احتمالی برنامه را ترمیم و تصحیح خواهیم کرد، یادآور شد: در بخشی از تقسیم اعتبارات نواقص احتمالی وجود داشته که تحت عنوان مغایرت ها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بررسی شده و پس از ابلاغ از سوی سازمان موظفیم در فاصله زمانی مشخصی با برگزاری جلسه نسبت به ترمیم آنها اقدام و با ارسال صورتجلسه اصلاحی قادر به دریافت اعتبارات باشیم.

وی باز بودن سرفصل ها را نکته مثبت موجود در توزیع اعتبارات سال جاری دانست و افزود: با وجود اختیارات محدودی که قانونگذار در این خصوص به ما داده ولی مغایرت ها گاهی می توانند مشکلاتی را برای شهرستان ایجاد کنند و خوشبختانه باز بودن سرفصل های توزیع اعتبارات ما را قادر ساخته با نگاه به نیازمندی های شهرستان این توزیع ها را صورت دهیم.

میرغضنفری با تاکید بر اینکه تلاش بیشتر دستگاهای اجرایی جذب آنها را حداکثری خواهد نمود، گفت: اداراتی که توانایی جذب را ندارند و در طی فاصله زمانی تعیین شده هیچ تغییر خاصی از سوی آنها و ادارات کل آنها در خصوص جذب اعتبار انجام نشود، یا از اعتبارات برخوردار نخواهند شد یا دچار محدودیت توزیع خواهند شد.

وی با اشاره به اداراتی که در سال گذشته نتوانستند اعتبارات لازم را جذب کنند، تصریح کرد: این ادارات در سال جاری یا از توزیع اعتبارات حذف می شوند یا اینکه توزیع در مورد آنها بسیار محدود صورت خواهد گرفت.

میرغضنفری با بیان اینکه اعتبارات ابلاغی بر اساس دستورالعمل ارائه شده توزیع خواهد شد اما بخش دیگری نیز می تواند از محل اعتبارات ملی تامین شود، خاطرنشان کرد: قطعاً شهرستان به کمک استاندار محترم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می تواند از سرجمع اعتبارات استانی و از ردیف اعتبارات ملی، (به ویژه در سرفصل آب از محل صندوق توسعه ملی) برخوردار شود.

وی با اشاره به افزایش سنواتی 10 درصدی اعتبارات تخصیص داده شده به لاهیجان گفت: اعتبار امسال شهرستان به صورت سرجمع 33 میلیاردو 197 میلیون و 400 هزار تومان بوده که 6 میلیاردو 893 میلیون و 100 هزار تومان از محل استانی، 1 میلیاردو 802 میلیون و 800 هزار تومان از محل 3 درصد، و 24 میلیاردو 501 میلیون و 500 هزار تومان از جزء 14 تامین شده است.

میرغضنفری با تاکید بر لزوم تخصیص مناسب، کارآمد و بهینه اعتبارات از سوی ادارات شهرستان تصریح کرد: در توزیع اعتبارات الزاماتی داریم که باید از سر جمع اعتبارات آنها را تامین کنیم، بنیاد مسکن با 5 تا 8 درصد، سپاه و بسیج با 1 درصد و آب شرب دستگاه آبفا با 10 درصد از جمله این الزامات است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه اجرای طرح هادی از شاخص استانی بسیار عقب هستیم، افزود: با توجه به ساخت و سازهای بی رویه و نیز تغییر کاربری های غیرمنصفانه و غیرمعقول می طلبد که بنیاد مسکن با جدیت بیشتری عمل نمایند. علارغم الزام بودجه، چنانچه بنیاد مسکن نتواند تا پایان شهریورماه تغییر و تحولی صورت دهد، خود مجبور به اجرای اقدامات انقلابی هستم.

میرغضنفری با اشاره به وجود مشکل در بخش آب روستایی لاهیجان گفت: در روی کاغذ میانگین شاخص شهرستان لاهیجان از میانگین شاخص استانی بالاتر بوده ولی در عمل اینگونه نیست، زیرا که شبکه های آب به شدت فرسوده بوده و آب استحصال شده تا آبی که به منازل می رسد، دو رقم کاملاً متفاوت از یکدیگر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تقسیم اعتبارات با توجه به نیاز شهرستان، بیشترین سهم را به حوزه اقتصادی اختصاص داده ایم که نزدیک به 16 میلیارد تومان است و تقریباً 48 درصد از سرجمع اعتبارات را در بر می گیرد.

میرغضنفری تصریح کرد: در پایگاه اورژانس و پایگاه های امداد و نجات جاده ای هم مشکلاتی داریم که بخشی از آن مربوط به حوزه بهداشت و درمان بوده و بخشی به حوزه هلال احمر ربط دارد، که امیدوارم در سال جاری مرتفع شوند.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری در اواخر سال 97 به شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتباراتی که از سرجمع اعتبارات استانی به لاهیجان تخصیص داده خواهد شد، یک سری اعتبارات ویژه و اختصاصی نیز به خاطر میزبانی به این شهرستان اختصاص یافته که سایر شهرستان ها از آن کمتر برخوردار بوده یا بی بهره اند.

میرغضنفری به تخصیص 47 میلیارد تومان اعتبارات از محل سفر ریاست جمهوری به شهرستان لاهیجان اشاره کرد و افزود: از این میزان اعتبارات، 2 میلیارد تومان به موزه چای، 5 میلیارد تومان به احداث مجتمع فرهنگی، 5 میلیارد تومان به تکمیل سالن ورزشی تختی، 5 میلیارد تومان به تاسیسات فاضلاب و 30 میلیارد تومان به ساماندهی سواحل و رودخانه ها که به شدت از نظر بحث آب و فاضلاب دچار مشکل هستند، تخصیص داده شده است.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن هفته دولت در شهریور ماه جاری و افتتاح پروژه های دستگاه های اجرایی طی این هفته، گفت: ادارات شهرستان در زمان مقرر به ارائه لیست پروژه های خود برای افتتاح در این هفته اقدام نمایند، و صرفاً پروژه هایی را که از ارزش کافی برخوردار بوده و شأنیت دستگاه اجرایی و مردم در آنها مورد توجه قرار گرفته باشد معرفی کنند.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد