×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
تحقیق و پژوهش باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش «گیل بان»، میرشمس مؤمنی زاده عصر امروز در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری شهرستان بندرانزلی در سالن پایانه مسافربری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گیلان اظهار کرد: علاوه بر وجود منابع زیادی از جمله منابع نفتی، گازی و بسیاری از منابع دیگر منابع انسانی به‌عنوان ارزشمندترین منابع نام می‌بریم.

وی افزود: نیروهای متخصص، هوشمند خلاق که از ابزار وسایل و تکنولوژی لازم استفاده می‌کنند و این امکانات را به استخدام توسعه کشور درمی‌آورند که همه این‌ها مربوط است به بحث تحقیق و پژوهش چنانچه بخواهیم به توسعه همه‌جانبه و پایدار دست پیدا کنیم از مقوله‌های بسیار پراهمیت که در اولویت قرار بدهیم بحث تحقیق و پژوهش است.

وی بابیان اینکه راه توسعه، توسعه از مسیر توسعه علمی می‌گذرد که توسعه علمی محصول پژوهش و تحقیق است گفت: ما در عصر حاضر از آن به‌عنوان توسعه دانش‌بنیان یا توسعه دانایی محور نام می‌بریم بنابراین همه این‌ها اقتضا می‌کند که ما بحث تحقیق و پژوهش را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیران، برنامه ریزان و سیاست‌گذاران با نگاهی پررنگ‌تر و عمیق‌تر به موضوع پژوهش نگاه کنند بیان کرد: موضوع پژوهش باید در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد و اساتید و دانشجویان، محققین و پژوهشگران ما چه در شهرستان چه در استان یا کشور برای توسعه همه‌جانبه و پایدار، از این ابزار مهم و ارزشمند حداکثر استفاده را ببند.

وی برگزاری همایش گرامیداشت پژوهش را حرکتی ارزشمند در جهت فرهنگ تحقیق و پژوهش عنوان کرد و افزود: همایش امروز حرکتی در جهت عمومی‌سازی فرهنگ تحقیق و پژوهش است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد