×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
تجهیز نهالستان های گیلان با اعتبار ۲ میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ صادق عابدینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدازی استان گیلان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال، اظهار کرد: این طرح ملی مورد تاکید مقامات عالی نظام و وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است که با جدیت در استان گیلان پیگیری می شود.

وی تعهد استان گیلان در سال جاری را تولید و کاشت هشت میلیون اصله نهال دانست و افزود: سال گذشته ۹ میلیون اصله نهال را در ۹ نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و ۳۵ نهالستان بخش خصوصی تولید کردیم که نشان دهنده ظرفیت بالای استان است.

سرپرست معاونت امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از افزایش ۳۰ درصدی تولید نهال در استان نسبت به تعهد سال جاری خبر داد و بیان کرد: پیش بینی تولید نهال در سال جاری ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله است که با اقدامات انجام شده در راستای تولید نهال در استان، بیشتر از پیش بینی ها نهال تولید خواهیم کرد.

عابدینی ادامه داد: در نهالستان های دولتی بالغ بر چهار میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال و در نهالستان های بخش خصوصی بالغ بر ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال تولید خواهد شد که مجموعا حدود ۱۲ میلیون اصله نهال است.

وی با اشاره به کاشت این هشت میلیون اصله نهال در ۸۰۰۰ هکتار از عرصه ها، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد این نهال ها در اراضی مستثنیات کاشته می شود؛ بخش دیگر نیز جهت کاشت در محوطه مدارس و دانشگاه ها و پادگان ها و ادارات و بوستان ها و جاده ها اختصاص پیدا می کند.

سرپرست معاونت امور جنگل گیلان همچنین از کاشت این نهال ها در اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد و عنوان کرد: ۹۵ درصد نهال های تولید شده در بخش خصوصی گونه صنوبر بوده، اما در نهالستان های دولتی علاوه بر صنوبر، گونه های پهن برگ جنگلی همچون افرا و توسکا و بلوط و سوزنی برگ های زینتی تولید می شود.

وی از پیش بینی اعتبار دو میلیارد تومانی جهت تجهیز نهالستان های دولتی استان خبر داد و اضافه کرد: نهالستان ها فعال بوده و وضعیت خوبی دارند و عملیات وجین و آبیاری و کودپاشی و… انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد