×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
تاسیس سازمان آموزش‌های مهارتی جهاد دانشگاهی

به گزارش «گیل بان»، دکتر حمیدرضا طیبی امروز در جمع جهادگران جهاددانشگاهی گیلان، با اشاره به پتانسیل‌های واحد گیلان اظهار کرد: آموزش‌ها اگر خوب و باکیفیت باشند، در حالت پایدار متقاضی دارند و جهاد دانشگاهی گیلان می‌تواند محلی برای تحصیل دانشجویان استانهای همجوار باشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی با بیان اینکه آموزش همچنان سودآور است، افزود: واحد گیلان به یک مجتمع آموزشی و پژوهشی ثابت نیاز داشت که اکنون تکمیل پروژه مذکور به مساعدت‌های مالی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه باید آموزش‌های کوتاه مدت را رونق دهید و به دنبال تقویت آموزش‌های مهارتی باشیم، تصریح کرد: تاسیس سازمان «آموزش‌های مهارتی جهاددانشگاهی» را در دستور کار داریم تا علمی کاربردی و آموزش‌های کوتاه مدت به صورت منسجم تحت این سازمان فعالیت کنند.

دکتر طیبی با تاکید بر اینکه گیلان در حوزه پژوهشی پر پتانسیل است، گفت: در دیدارهایی که پیش از این با استاندار داشتیم بر استفاده از ظرفیت جهاد در انجام پروژههای پژوهشی استانی تاکید شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت پژوهشکده محیط زیست، اضافه کرد: مباحثی نظیر پساب کارخانجات صنعتی، شیرآبه های کمپوست، زباله سوز، آب همراه بانفت و نمک زداها از مواردی است که جهاد گیلان می‌تواند متمرکز ورود کند و از محل حساب مشترک بهره مند گردد و حتی پروژه‌های جدید در راستای مسائل کشور تعریف کند.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: پسابهای صنعتی و نمکزداها می‌توانند به مصارف کشاورزی برسند و مسایل زیست محیطی را حل کنند و حتی آب مصرفی صنایع مذکور هم تامین گردد.

وی با بیان اینکه مدیریت و امحای پسماند می‌تواند در استان محوریت قرار گیرد، افزود: در حوزه پزشکی نباید دنبال مراکز تحقیقاتی باشید، باید خدماتی که در حوزه‌های سرطان، ناباروری، سلول بنیادی و… در تهران ارائه می‌شود، در گیلان هم ارائه شود.

گفتنی است، دیدار با دکتر سالاری استاندار گیلان، بازدید از مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی، بازدید از آزمایشگاه «آب همراه نفت» از جمله برنامه‌های سفر یکروزه دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد