×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
بورس چوب برای اعتماد سازی میان تولیدکننده و خریدار راه‌اندازی شود

به گزارش «گیل بان» جواد میرعرب ظهر پنجشنبه در جلسه اجرای طرح زراعت چوب که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد به ظرفیت این استان در زمینه تولید و زراعت چوب اشاره و اظهار کرد: می تواینم از ظرفیت‌های این استان برای افازیش تولید چوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ۶۷ کارخانه در زمینه چوب اعلام نیاز کرده‌اند، افزود: متاسفانه میزان عرضه چوب پایین بوده و در صورتی که اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشود احتمال کاهش این تقاضا در آینده وجود دارد.

مجری اجرای طرح توسعه زراعت در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در ادامه با اشاره به اینکه افزایش قیمت چوب زمینه را برای ترغیب کشاورزان به فروش چوب فراهم کرده است، گفت: باید مدیریت مناسبی در این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان به دلیل اقلیم مناسب یکی از مناطق مطلوب برای تولید چوب به ویژه صنوبر است، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه اراضی ملی و مستثنیات برای زراعت چوب بیشتر استفاده شود.

میرعرب با اشاره به اینکه باید در زمینه اجرای طرح زراعت چوب به بهره‌برداری از اراضی ملی نیز توجه شود، بیان کرد: در حال حاضر بیشتر توجه‌ها به سمت اراضی خصوصی است لذا باید با مدیریت صحیح به تولید و زراعت چوب در هر دو بخش توجه شود.

وی در ادامه خواستار راه‌اندازی بورش چوب شد و تأکید کرد: راه‌اندازی بورس چوب زمینه افزایش اطمینان میان خریداران و تولیدکنندگان را فراهم می کند.

مجری اجرای طرح توسعه زراعت در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به اینکه صنعت چوب کشور به ۱۳ میلیون تن چوب نیاز دارد، گفت: در همین راستا براساس برنامه ششم توسعه وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده تا ۷۵ هزار هکتار را تأمین کند که سهم استان گیلان از این میزان هفت هزار هکتار است.

وی به وضعیت اجرای این طرح طی دو سال ابتدایی اجرای برنامه ششم توسعه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این موضوع محقق نشده و عملکرد استان گیلان در این بخش نامطلوب بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد