×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
بهره وری سازمان ها در گرو نیروی انسانی آموزش دیده

مریم (بهناز) فلاح رجب زاده نویسنده و پژوهشگر در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ با اشاره به افزایش حجم و گستردگی دامنه اطلاعات در زندگی روزمره بشر، تصریح کرد: این روند رشد فزاینده نیازمند وجود توانایی لازم در افراد برای بهینه سازی بهره برداری از تکنولوژی است و این امر بدون بهره گیری از آموزش های لازم ممکن نخواهد بود.

رجب زاده آموزش نیروی انسانی را اصلی اساسی در ارتقای بهره وری دانست و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر دستیابی به بهره وری در هر سیستم انسان محوری بدون برخورداری آن سیستم از نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده ممکن نخواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم بروزرسانی متوالی اطلاعات در پرسنل سازمان ها، افزود: سهم قابل توجهی از رمز بقا، حفظ جایگاه و نیز ارتقا موقعیت و افزایش بهره وری هر سازمانی در دنیای رقابتی امروز، در به روز بودن سطح معلومات نیروی انسانی آن نهفته است.

این پژوهشگر در ادامه افزود: دانش و اطلاعات جدید و به روز شده عامل گشوده شدن دریچه هایی نوین و ارائه راه حل هایی کوتاه تر، موثرتر و کم هزینه تر برای رفع معضلات و گره های ناگشوده هستند، و به نوعی کسب آنها با افزایش نوآوری، ابتکار عمل و خلاقیت در افراد همراه است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای آموزش پرسنل نباید به عنوان هزینه و بار اضافی تلقی شود، افزود: تخصیص بودجه کافی برای ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی به منزله سرمایه گذاری طولانی مدت و موثر در مسیر توسعه سازمانی و بهره گیری آن از علم روز است.

رجب زاده با محدود توصیف کردن منابع و امکانات موجود سازمان ها برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده خود، تصریح کرد: بدون ترویج و توسعه بهره وری در سیستم، افزایش کارایی استفاده از منابع ممکن نبوده و سازمان ها در رسیدن به اهداف تعیین شده ناکام می مانند.

وی با اشاره به اینکه بهره وری یک فرهنگ و نگرش عقلانی به کار و زندگی است، گفت: آموزش مناسب عامل افزایش آگاهی افراد و هوشمندانه شدن تصمیمات آنها بوده که این امر موجب ارتقای بهره وری در سازمان هایی که به آموزش پرسنل خود اهمیت لازم را می دهند، می شود.

رجب زاده در پایان دستیابی به پیشرفت جامعه و بهره وری ملی را در گروه ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران و نیروی انسانی کشور دانست و گفت: این هدف از مسیر آموزش های مداوم علمی و کاربردی و دانش افزایی به روز رسانی شده ممکن خواهد شد.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد