×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
برگزاری استارتاپ زیستکار در گیلان

به گزارش «گیل بان» محمد امین شریفی دبیر اجرایی استارتاپ زیستکار از برگزاری استارتاپ زیستکار در هشتم اسفندماه سالجاری در جهت بهره مندی از ظرفیت و توانایی استان خبر داد.

وی با بیان اینکه فرصت های زیست محیطی از تلفیق مفاهیم اقتصاد، مدیریت، محیط زیست و اصول پایداری نشات می گیرد افزود: فرصت های زیست محیطی زمانی جذابیت پیدا می کند که منابع به روش پایدار و جهت بر آورد نیازهای اجتماعی در کنار حفاظت و تعادل اکولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد در غیر اینصورت این فرصت ها تبدیل به تهدید شده و منابع زیست محیطی تباه خواهد شد.

شریفی ادامه داد: با توجه به اینکه استان گیلان بین دریای خزر و ارتفاعات البرز واقع و از اکوسیستم های ساحلی،تالابی،جنگلی ومرتعی مناسبی برخوردار است، اما امروزه در شرایط حساس زیست محیطی قرار دارد که اگر به درستی مدیریت و برنامه ریزی نشود این موهبت الهی طی سالهای آینده نابود خواهد شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا با وجود توانایی های موجود در استان و بهره مندی از اساتید و دانشجویان متخصص در این حوزه، علاقمندان و صاحب ایده، سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با همکاری سازمان ها و ادارات ذیربط از جمله پارک علم و فناوری استان گیلان اقدام به برگزاری رویداد استارتاپی زیستکار با محوریت محیط زیست در راستای استفاده از تجربیات و ظرفیت ارزشمند پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی کرده است.

دبیر اجرایی رویداد استارتاپی زیستکار با اشاره به این که این رویداد از هشتم اسفندماه سالجاری تا دهم اسفندماه برگزار خواهد شد گفت: متقاضیان می توانند از یکم بهمن ماه تا سی ام بهمن ماه سالجاری نسبت به ثبت نام و ارائه طرح و ایده های خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این رویداد با 9 محور شامل، مدیریت پسماند، بوم گردی روستایی، انرژی های نو و محیط زیست، فناوری اطلاعات و محیط زیست، کاربرد بیوتکنولوژی در محیط زیست، اقتصاد سبز، مدیریت مصرف منابع، حفاظت از اکوسیستم های تالابی و صنعت و محیط زیست (صنعت سبز) برگزار خواهد شد.

شریفی با بیان اینکه پس از پایان ثبت نام و بررسی های لازم، طرح های برگزیده در این رویداد مطرح و در معرض گزینش نهایی قرار می گیرند افزود: رویداد استارتاپ زیستکار در عصر روز چهارشنبه هشتم اسفندماه جاری با برگزاری مراسم افتتاحیه و انتخاب طرح های برتر توسط حضار و انتخاب تیم های مربوطه همراه خواهد بود و پس از آن از روز پنجشنبه 9 اسفندماه کلاس و کارگروه های آموزشی مختلف و مرتبط با موضوع برای تیم ها تشکیل خواهد شد که تا ظهر جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه ثبت نام صاحبان ایده و طرح ها گفت: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت www.eventgl.acecr.ir با توجه به شرایط و راهنمایی های موجود نسبت به ثبت نام نهایی خود اقدام کنند.

دبیر اجرایی استارتاپ ویکند زیستکار با اشاره به این که تخفیف هایی برای گروه های مختلف دانشجویی و دانش آموزی در نظر گرفته شده است گفت: برای تیم های برتر جوایز و امکانات ویژه از جمله حمایت و استفاده از امکانات پارک علم وفناوری، شرکت در دوره پیش شتابدهی و همچنین جوایز نقدی در نظر گرفته شده است.

شریفی، گفت: مجموعه همکاران ما در بخش سیاستگذاری و اجرایی این رویداد، برای برگزاری رویدادی با کیفیت و قابل قبول، تا حد مقدور از افراد برجسته و موفق در بخش های مختلف علمی و اجرایی از جمله منتورینگ، داوری، تسهیلگری و مجری گری استفاده کرده اند.

لازم به ذکر است علاقمندان می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل و یا داشتن سوال در مراحل ثبت نام با شماره های 33332563-4 و 33362461-2 تماس حاصل کنند و یا به آدرس Sec.gl@acecr.ac.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد