×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
برنامه ریزی برای افزایش مدت زمان حضور گردشگران/ لزوم راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان

به گزارش «گیل بان»، مهندس جانبازی در افتتاحیه خانه کشتی لاهیجان ضمن خیرمقدم به استاندار گیلان، امام جمعه لاهیجان و حاضرین در جلسه و همچنین گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهرستان لاهیجان از ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری، کشاورزی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی برخودار است.
وی محور توسعه شهرستان لاهیجان را صنعت گردشگری دانست و افزود: مدت زمان اقامت گردشگران در این شهرستان کم است ولی در تلاشیم با برنامه ریزی در همه زمینه ها مدت حضور گردشگران را بالاتر ببریم.

جانبازی با بیان اینکه مباحث بوم گردی، اکوتوریسم و استفاده از ظرفیت های کشاورزی، شیلات و دریا باید در گردشگری بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در رشد و توسعه این شهر نقش اساسی داشته، که جهت نیل به این امر، پیشنهادات را به استانداری تقدیم خواهیم کرد.

فرماندار لاهیجان ضمن اعلام وجود زیرساخت‌های مختلف جهت سرمایه گذاری در شهرستان، تصریح کرد: از سرمایه گذاران جهت اجرای طرح‌های عمرانی یا طرح‌های پیشنهادی دعوت می کنیم تا گره گشای مشکلات تولید و اشتغال جوانان شوند.

وی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را برای توسعه و رشد شهرستان لاهیجان لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان لاهیجان 323 طرح در دهه فجر با اعتبار 82 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

جانبازی با اشاره به اینکه کامل کردن طرح های نیمه تمام در اولویت برنامه های شهرستان قرار دارد افزود: در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی توجه به محیط زیست بسیار مهم بوده و در این شهرستان هیچ طرحی بدون پیوست زیست محیطی اجرا نخواهدشد.

فرماندار لاهیجان با اشاره به مشکلات برف اخیر گفت: لازم است زیرساخت های شهرستان تکمیل شده، ماشین آلات سنگین فرسوده موجود با دستگاه های جدید جایگزین و زیرساخت های قدیمی شبکه برق نیز نوسازی شوند.

منبع: روابط عمومی فرمانداری لاهیجان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد