×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
بازدید استاندار از روند ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی ابتدا در محل اجرای طرح ساماندهی لندفیل سراوان حضور یافت و از نزدیک در جریان محو نمودن آثار زباله‌های دفع شده در سنوات گذشته قرار گرفت و پس از آن از مراحل اجرای طرح دیواره بندی محوطه‌ی انباشت زباله و تصفیه خانه‌ی شیرابه‌ی زباله‌های سراوان بازدید کرد.

در این بازدید مشخص شده که پیمانکار مربوطه در مدت ۴ ماه گذشته، چهار و نیم هکتار از ۷ هکتار محوطه‌ی بالای دپوی زباله‌ی سراوان را با خاک طبیعی محوطه سازی و آماده‌ی کاشت نهال و رویش گیاهان طبیعی کرده است.

استاندار در این بازدید با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار برای محوطه سازی قسمت فوقانی محل دپوی زباله، ۵ درصد از برنامه‌ی زمانبندی جلوتر است، افزود : انتظار می‌رود پیشرفت کار ساماندهی لند فیل سراوان با همین جدیت حفظ شود تا علاوه بر ساماندهی محیطی، زمینه‌ی کاهش شیرابه و همچنین تصفیه‌ی کامل آن فراهم آید.

دکتر اسدالله عباسی همچنین بر لزوم اتمام هرچه سریعتر دیواره سازی قسمت تحتانی دپوی زباله‌ی سراوان تاکید کرد و افزود: اتمام این دیواره سازی، سیمای کلی طرح را در راستای احیای طبیعی فضا تکمیل می‌نماید و موجب می‌شود آسیب‌های محیط زیستی ناشی از دفع غیر بهداشتی زباله در سراوان ترمیم شود.

استاندار گیلان همچنین به متولیان شهرداری تاکید کرد که هرچه سریعتر فرایند کاشت نهال و احیای پوشش‌های گیاهی را در چهار و نیم هکتار از فضای آماده شده بر روی لندفیل سراوان آغاز کردند.

سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان نیز به عنوان مدعی العموم، روند احیا و بازسازی محل دفن زباله‌ی سراوان را امیدبخش و مطابق با وعده‌های ارایه شده دانست و با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی تا پایان فرایند کار و در راستای احقاق مطالبات بحق مردم، طرح ساماندهی زباله در سراوان را پیگیری می‌کند، افزود: در حال حاضر مجموع دست اندرکاران و متولیان امر به طور جدی در تلاشند تا برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح را طبق تاکیدات استاندار عملی نموده و موجبات رضایت عمومی و احیای طبیعت منطقه را همراه با کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی فراهم نمایند.

استاندار رئیس شورای تامین گیلان پس از سراوان ، به کارخانه‌ی کودآلی لاکان رشت رفت و از نزدیک در جریان نحوه‌ی اتمام و بهره برداری از خط ۲ این کارخانه قرار گرفت.
دکتر عباسی در این بازدید هم دستورات لازم را برای گره گشایی از آخرین فرایند‌های اجرای طرح و نصب تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط با آن را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد