×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
ایجاد رشته های بین رشته ای سهم بزرگی در اشتغال جوانان کشور خواهد داشت

محمد کریم معتمد در گفت و گو با خبرنگار «گیل بان»، با تاکید بر ضرورت ایجاد رشته های بین رشته ای در دانشگاه های کشور تصریح کرد: پیشرفت های سریع بشر در حوزه های مختلف دانش و فناوری، به ویژه در عصر حاضر، منجر به دگرگونی چارچوب های ثابت و مشخص برای رشته های علمی شده و گرایش های تخصصی متعددی را برای هر رشته ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از رشته های دانشگاهی با توجه به شتاب تحولات علمی دیگر قادر به جوابگویی نیازهای کشور نیستند، افزود: پیچیدگی و گستردگی موضوعات علمی در رشته های مختلف، ایجاد رشته های بین رشته ای را به راهکاری بدیهی برای حل این موضوع مبدل ساخته است.

معتمد با اشاره به خلأ وجود رشته های بین رشته ای در دانشگاه های کشور گفت: این رشته ها باید بر اساس نیازهای موجود در کشور تدوین و با توجه به نیازسنجی و امکان سنجی در هر استان ایجاد شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رشته های بین رشته ای سهم بزرگی در اشتغال جوانان تحصیل کرده کشور خواهد داشت، تصریح کرد: از آنجایی که اکثر این رشته ها بر اساس نیازهای روز ایجاد می شوند دانش آموختگان آنها از آینده شغلی مناسبی برخوردار خواهند شد.

معتمد اکثر دستاوردهای علمی تاثیرگذار در سطح جهانی را حاصل اجرای پژوهش های کاربردی بین رشته ای ذکر کرد و گفت: با توجه به عوامل چندگانه تاثیرگذار در وقوع یک چالش علمی حل آن نیز نیازمند تخصص در رشته های مختلف است.

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان در پایان با بیان اینکه آینده از آن رشته های بین رشته ای است، اظهار کرد: اکثر محصولات دانش بنیان در بستر پژوهش های بین رشته ای شکل می گیرند.
انتهای پیام/

false
true
true
true
  1. احمدی

    شاید حرف شما در کل درست باشد اما در گیلان نه چنین ظرفیت هایی هست و نه کسانی علم به این دارند که این کار انجام بشه .
    نمونه بارزش پارک علم وفناوری گیلان !!
    مدیری با فکری بسته که نزدیک به بیست سال تمام ظرفیت های جوانان رو در نطفه خفه کرده با سومدیریت خود و در این گذر کسانی که از ایشان حمایت کرده و میکنند در جنایتش شریک هستند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد