×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
ایجاد آمادگی لازم برای زمان خروج آمریکا از برجام ضروری است

به گزارش «گیل بان»، ظهر چهارشنبه همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان در شهرستان انزلی برگزار و در پایان این همایش از ۶۰ معلم نمونه گیلانی تجلیل و تقدیر شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت همچنین سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: استاد شهید مطهری نماد و الگوی یک تفکر اسلامی و انقلابی بود.

حل مشکلات و بهبود معیشت فرهنگیان اولویت دولت در سال های اخیر

وی با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی و اخلاقی استاد مطهری، افزود: استاد مطهری در حوزه های فلسفی، نبوت و مهدویت نگاهی ژرف و عمیق داشتند که باید تبیین و تشریح شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان می تواند در حوزه فلسفه انتظار با محوریت نبوت، امامت، خاتمیت و مهدویت این استاد گرانقدر یک فعالیت تحقیقاتی انجام دهند، گفت: این آمادگی وجود دارد که برخی از این مقالات و تحقیق و پژوهش ها به یک کتاب تبدیل شده و در راستای تبیین آن کارگاه آموزشی برگزار شود.

وی همچنین با بیان اینکه خود نیز یک فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر یکی از اولویت های دولت حل مشکلات آموزش و پرورش و بهبود معیشت فرهنگیان بوده و در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده اند.

نوبخت از فرهنگیان و معلمان خواست تا عملکرد دولت طی پنج ساله گذشته را نقد و بررسی کرده و نظرات، ایده ها و انتقادات خود را به رشته نگارش درآورند، تصریح کرد: آماده شنیدن و دریافت نقدها و پیشنهادات شما هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت طی پنج سال اخیر گام هایی در راستای شکست محاصره اقتصادی در قالب برجام برداشته است، افزود: این یک تصمیم جمعی در دولت بوده و کسی نمی تواند اکنون بگوید که سهمی در آن نداشته یا آن را قبول ندارد برای بهبود این وضعیت تا انتهای این مسیر را طی می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته و همچنین احتمال خروج آمریکا از برجام در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای تغییر این فضا و همچنین روزهای آینده برنامه ریزی لازم صورت گرفته و آمادگی لازم باید وجود داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد