×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
امکان کاهش وزن به کمک نوعی پروتئین طبیعی

به گزارش «گیل بان»؛ چاقی از مشکلات عمده بهداشت عمومی بوده که اثر آن در بروز بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی- عروقی، دیابت نوع دو، سرطان ها و افسردگی به اثبات رسیده است.

در حالی که موش های چاق جذاب تر به نظر می رسند، برخی از آنها دارای گرایش ژنتیکی به چاقی و نیز عوارض متابولیکی مرتبط با آن نظیر بیماری های دیابت و کبد چرب هستند.

پژوهشگران دانشگاه جورج تاون آمریکا در مطالعه ای که نتایج حاصل از آن به تازگی در مجله Scientific reports منتشر شده است دریافتند که پروتئین BP3 (پروتئین اتصالی نوع 3 فاکتور رشد فیبروبلاستی) که نوعی پروتئین طبیعی بوده و داروی مصنوعی به شمار نمی رود، منجر به تقویت فعالیت های سایر پروتئین های دخیل در متابولیسم کربوهیدرات ها و قندها می شود.

یافته مذکور منجر به کشف این حقیقت شد که قرار گرفتن تحت درمان با BP3 برای مدت بیش از 18 روز می تواند منجر به کاهش چاقی به میزان 33 درصد شود.

همچنین ثابت شد که این پروتئین قادر است قند خون اضافی را که معمولاً با بروز دیابت مرتبط بوده کاهش داده و نیز منجر به پایین آمدن میزان درصد چربی های کبد چرب شود.

نتایج آزمایش به طور شگفت انگیزی نشان داد که، هیچ گونه عوارض میکروسکوپی و بالینی از این پروتئین که قادر است به توسعه درمان های انسانی یاری رساند، مشاهده نشد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد