×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
افزایش ۳ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ کوروش خلیلی از صید ۶۲۰ تنی ماهیان استخوانی دریای خزر در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: صیادان گیلانی از ۲۲ مهر تاکنون انواع ماهیان استخوانی را به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان صید کرده اند.

وی، ۶۶ درصد این میزان صید را از گونه کفال اعلام کرد و افزود: ۳۲ درصد ماهیان صید شده از گونه سفید و دو درصد باقی مانده نیز از سایر گونه ها همچون سوف و سیم و کپور و… است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به شرایط آب و هوایی و امکان صید و صیادی، گفت: گیلان ۴۲۰۰ صیاد فعال در ۴۶ شرکت تعاونی پره دارد که از آستارا تا چابکسر به صید مشغول هستند.خلیلی، از افزایش سه درصدی میزان صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: شرایط جوی مساعد دلیل این افزایش است.

وی همچنین از صید ۳۳۰۰ تن کیلکا در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل صید کیلکا تاکنون صیادان گیلانی از فروش این کیلکاها حدود ۴۳ میلیارد تومان کسب درآمد داشتند.

مدیرکل شیلات گیلان، به کاهش ۲۸ درصدی صید کیلکا در گیلان اشاره کرد و افزود: کاهش ۲۰ درصدی شب‌های دریانوردی در گیلان و کولاک دریا از مهمترین دلایل این کاهش است.

خلیلی با بیان اینکه ۹۵ درصد گونه‌های صید شده، کیلکای معمولی و پنج درصد از نوع “آنچوی” و “چشم درشت” است، عنوان کرد: ۲۱۴ صیاد با ۳۰ فروند شناور در گیلان کیلکا صید می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد