×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
افزایش گردشگر خارجی بر طبق آمارها در سال 97 / اقدامات خوبی در جهت گردشگری منطقه ای صورت گرفته است / بهره برداری از 90 درصد پروژه های گردشگری گیلان تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش «گیل بان»؛ دکتر علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه ی  سفر خود به استان گیلان  و در بازدید از موزه میراث روستایی در گفتگویی اظهار داشت : استان گیلان یکی از مناطق فوق العاده ی زیبا و گردشگر پذیر کشور است و خوشحالیم که عنوان کنیم بیش از 210 پروژه در حوزه ی گردشگری در گیلان در حال اجراست و نکته ی مهم این است که 41 پروژه از این 210 پروژه ساخت هتل است و ده پروژه از این تعداد نیز ساخت هتل های 4 و پنج ستاره می باشد .

وی افزود : پروژه های مذکور این نوید را می دهد که در سالهای آتی بخش گردشگری در گیلان هر چه بیشتر رونق یابد و به گفته ی مدیر کل میراث فرهنگی گیلان 90 درصد این پروژه ها در دولت دوازدهم به بهره برداری خواهند رسید و با بهره برداری از این پروژه ها زیر ساخت های گردشگری در گیلان بیشتر خواهد شد و انشالله گیلان نقطه و سرآمدی برای گردشگری شود .

وی در خصوص موزه ها عنوان کرد : موزه ها در کشور جز مزیت های گردشگری هستند و ایران علاوه بر طبیعت بسیار متنوع و زیبایی که دارد جز ده کشور دارای پتانسیل گردشگری در دنیا شناخته می شود و همچنین به واسطه ی تاریخی بودن کشورمان بنابراین موضوعات فرهنگی و تاریخی از ویژگیهایی است که گردشگران خارجی به آن توجه دارند و موزه ها یکی از قطب های مهم بازدید گردشگران خارجی هستند .

مونسان افزود : در دولت تدبیر و امید تعداد موزه های فعال کشور از 600 واحد عبور کرده و امیدواریم که موزه های غیر دولتی نیز به بهره برداری برسد .

وی در خصوص موزه ی میراث روستایی گیلان گفت : این موزه نیز با یک موضوع متفاوت به مباحث آداب و سنن مردمام گیلان می پردازد و آمار بازدید کنندگان این موزه نیز آمار خوبی است .

وی ادامه داد : سایت موزه ی میراث روستایی گیلان سایت بزرگی است و از مدیر کل میراث فرهنگی گیلان درخواست می کنم که کمک کنند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به این موزه ورود کنند و شاهد سایت کاملی در کنار موزه باشیم و بتوانیم موضوعات متنوع گردشگرس را به این 285 هکتاری که پر از پتانسیل ، اقامت  و تفریح گردشگران است اضافه کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر تحریم ها بر گردشگری کشور گفت : تحریم ها تا حدودی تاثیر گذار بوده است به ویژه در زمینه ی پروازها و خصوصا پروازهای مستقیم که یکی از مولفه های گردشگری خارجی و توسعه ی این گردشگری است ، برخی از پروازها قطع شد و برخی دیگر کاهش یافت اما خرسندیم که در سازمان میراث فرهنگی کشور از انتهای سال 96 که بحث تحریم ها و خروج از برجام توسط آمریکا مطرح شده بود در همان زمان ستادی در سازمان تشکیل شد و بر روی راهکارهای مختلفی در این خصوص اندیشه و فکر صورت گرفت و ما به موازات این بحث تمرکز را بر روی گردشگری منطقه ای را افزایش دادیم و کشورهای هدف گردشگری جدیدی را اضافه کردیم.

مونسان افزود : اقدامات خوبی انجام شد به عنوان نمونه هزینه های روادید کشور عراق صفر شد ،با کشور عمان لغو روادید یکطرفه شد و نتیجه این شد که سه ماهه نخست سال 98 در مقایسه با مدت مشابه در سال 97 ،از حدود 2700 سال گذشته به بیش از 12400 نفر در سال 98 رسیده ایم و اخیرا نیز لغو روادید یکطرفه با کشور چین انجام شد و کشور چین  150 میلیون گردشگر خروجی در سال 2018 میلادی داشته که بازار بزرگ گردشگری برای ما محسوب می شود  .

وی افزود : علاوه بر اینها بزودی حجم تبلیغات وسیعی را در چین برنامه ریزی کرده ایم که ان شاالله گروههای مختلف گردشگری ایران اجرای برنامه های متنوعی را در کشور چین برای معرفی جاذبه های ایران خواهند داشت .

مونسان در پایان گفت : اگر ما در نقاطی ریزش و کاهش بحث گردشگری را داشته ایم در موارد دیگری فعالیت های خوبی داریم و در مجموع از چهار میلیون و 700 هزار نفر گردشگر خارجی در سال 96 به عدد 7 میلیون و 800 هزار گردشگر در سال 97 رسیدیم که رشد 52 درصدی را نشان می دهد و امیدواریم که همچنان بتوانیم مسیر گردشگری که پیام صلح و دوستی ملت ها و کشورها را با خود به همراه دارد را پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری برنا

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد