×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
اصلاح وضعیت حجاب نیازمند همکاری همه مسئولان و مردم است

به گزارش «گیل بان» آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: امام باقر 57 سال عمر کردند و نام ایشان در کتاب تورات ذکر شده است و پیامبر(ص) آمدن ایشان را بشارت داده بود و این امام بزرگوار دانشگاه عظیم اسلامی را تاسیس کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بیان کرد: دشمنان دین خدا انحرافات زیادی را در دوره بنی امیه ایجاد کردند و امام باقر(ع) با تبیین معارف اصیل اسلام و تربیت شاگردان فراوان و همچنین مبارزه با انحرافات عقیدتی به‌وجود آمده با دشمنان دین خدا مبارزه کرد.

وی با اشاره به جدا شدن بحرین از ایران تصریح کرد: انگیلیسی‌ها با توطئه و با استفاده از بی‌کفایتی شاه بحرین را از دست دادند و اگر این کشور در اختیار ما بود به بسیاری از منابع نفتی و گازی دسترسی داشتیم و شیوخ بی‌عرضه عرب نمی‌توانستند برای ما شاخ و شانه بکشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی با عرضه‌ترین حکومت است و حکومت پهلوی بی‌کفایت بود گفت: بحرین در دست 15 درصد اقلیت منحرف و فاسد است و مردم بحرین ارزشی و مومن هستند اما سردمداران بحرینی با پول و قدرت بر این مردم حکمرانی می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه اگر سپاه نبود بسیاری از پیشرفت‌ها و ساماندهی پروژه‌ها در کشور اتفاق نمی‌افتاد عنوان کرد: بازسازی مراکز مختلف و تولید روزانه میلیون‌ها لیتر بنزین و گازوئیل در جنوب با همت سپاه باعث شده است که کشور از بسیاری از خطرات و تهدیدهای دشمن در امان باشد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان اف ای تی اف و اینستکس را به ضرر کشور دانست و بیان داشت: مسئولانی که در گذشته حامی اف ای تی اف و برجام بودند امروز دیگر از آن حمایت نمی‌کنند و متوجه شدند که مردم نیازی به اجانب ندارند.

امام جمعه رشت از مسئولان خواست به رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند و گفت: مردم و خانواده شهدا جان خود را در راه لیبک گویی به مقام معظم رهبری گذاشتند و مسئولان نیز باید همینطور باشند زیرا ایشان دلسوز بشریت و انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دلسوزتر از مقام معظم رهبری در دنیا برای مردم و انقلاب وجود ندارد خاطرنشان کرد: ایشان در دیدار با نخبگان گفتند که منتقد اجرای نادرست اصل 44 هستند و عدم اجرای درست این اصل باعث ایجاد مشکلات مختلف شده است و امیدوارم همه مسئولان به ندای رهبری لبیک بگویند.

آیت‌الله فلاحتی گفت: مردم و خانواده شهدا و زنان محجبه از ما می‌خواهند که با پوشش نادرست عده‌ای در جامعه برخورد کنیم و در آینده در جلسه شورای فرهنگی گیلان از تولیدکنندگان لباس و طراحان درباره میزان دسترسی مردم به لباس مناسب توضیح می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه پوشش عده‌ای در خیابان باعث رنج و آزردگی خانواده شهدا شده است عنوان کرد: مردم ارزشی اگرچه از کنار هنجارشکنان می‌گذرند اما از دل و اعماق جان می‌سوزند و نگران هستند و نباید گذاشت جامعه به جایی برسد که لباس فرزندان ایرانی همانند غربی‌ها باشد زیرا آنها مسلمان نیستند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان تاکید کرد: ما مسلمان هستیم و زیر سایه هزاران شهید زندگی می‌کنیم و من شرمنده خانواده شهدا و زنان محجبه هستم و دست مردم ارزشی را به‌خاطر دیدن و تحمل هنجارشکنی عده‌ای می‌بوسم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان دختران جامعه را خوب و پاک معرفی کرد و ابراز داشت: ما تلاش داریم که نقشه 30 ساله دشمنان را از بین ببریم و برای موفق شدن در این کار نیاز به همکاری همه مسئولان و مردم داریم تا برای حل معضل عفاف و حجاب بسیج شویم.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: خانواده به‌عنوان نخستین الگو برای تربیت فرزندان و جامعه در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان تاثیرگذار هستند و یکی از برنامه‌های تربیتی اسلام این است که مسئولان پایبند به قوانین دینی انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح جامعه در اسلام مهم تلقی شده است افزود: در جامعه سالم استعدادهای مادی و معنوی رشد می‌کند و اگر جامعه اصلاح نشود زحمات تربیتی والدین از بین می‌رود زیرا فرزندان پس از خانواده وارد جامعه می‌شوند و اگر شرایط مهیا نباشد ممکن است منحرف شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان پدر و مادر نقش به‌سزائی در تربیت دارند و نباید تمام ایرادات را به جامعه ربط دهند عنوان کرد: البته سالم بودن جامعه نیز بسیار مهم است و همچنین مسئولان جامعه نیز باید دنبال ارزش‌ها باشند و به امور پوچ مادی توجه نکنند.

امام جمعه رشت ابراز داشت: انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است اما برخی از مسئولان در آن منحرف شدند و ریزش‌های عده‌ای به دلیل سالم نبودن جامعه است زیرا جامعه سالم افراد سالم تحویل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حضور گسترده جوانان در مراسم‌های مذهبی نشان‌دهنده آن است که جامعه سالمی آنان را تحویل داده است افزود: الب
رعد: ته طبق روایات نباید به‌خاطر فساد برخی از همه چیز چشم پوشی کنیم بلکه بایستی ارزش‌ها را فرا گیریم و تاکید اسلام این است که جامعه را سالم کنیم.

آیت‌الله فلاحتی عنوان داشت: مذاهب و آیین‌های ساخته شده توسط فاسدان جوانان را از نظر فکری و عقیدتی منحرف می‌کند و نیاز است که والدین با تقویت فرهنگ دینی و بومی در فرزندان خود با این مکاتب انحرافی مقابله کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: در برخی از جشنواره‌های برگزار شده حجاب و عفاف به‌صورت کامل رعایت نمی‌شود و از خواهران گیلانی درخواست دارم که با رعایت حجاب اسلامی در این مراسم‌ها حاضر شوند تا بتوانیم جامعه سالمی داشته باشیم و نسل سالمی را تربیت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد