×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
استان گیلان به پایانه صادرات کالا و خدمات تبدیل می‌شود

به گزارش «گیل بان»، فرهاد دلق پوش در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خود در حقیقت دروازه ورود به اروپا است.

وی با اشاره به اینکه روز ملی صادرات به توسعه صادرات غیرنفتی کمک می‌کند گفت: گیلان به‌عنوان استان پیشتاز در عرصه صادرات در کشور مطرح بوده و می‌تواند در صادرات محصولات به خارج از کشور مطرح شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیان داشت: فضا برای صادرکنندگان فراهم است و بازار هدف 400 میلیونی که در همسایگی است به‌عنوان یک فرصت طلایی برای صادرکنندگان داخلی محسوب می شود.

دلق‌پوش خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است با به‌کار گرفتن سیاست‌ها و مشوق‌های مختلف از فعالان حوزه‌های مختلف صادرات حمایت‌های همه جانبه را انجام دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اظهار داشت: با تشکیل کنسرسیوم صادراتی سامانه مرز نشینان و انجام مراودات تجاری می‌توانیم بازارهای بین المللی را مدیریت کنیم.

دلق‌پوش خاطرنشان کرد: تاسیس مرکز تجاری ایران در آستراخان روسیه گامی مهم برای به‌دست آوردن بازارهای کشور روسیه و کسب بازارهای صادراتی محسوب می‌شود.

وی آمارهای صادرات هفت ماهه امسال را برشمرد و گفت: در هفت ماهه نخست امسال 22 هزار و 571 تن صادرات به ارزش 159 میلیون و 464 هزار و 478 دلار داشتیم که نشان از رشد 4 درصدی داشته است.

دلق پوش ابراز داشت: در بخش صادرات محصولات نباتی، معدنی، نساجی و صنایع پلاستیکی در 7 ماهه امسال 365 هزار تن به ارزش 37 میلیون و 500 هزار دلار داشتیم که دارای رشد 14 درصدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: در زمینه تولید سیمان هم در 7 ماهه امسال به نسبت سال قبل 24.42 درصد شاهد رشد در این بخش بوده‌ایم همچنین در بخش تولید کاغذ رشد 84 درصدی را داشته‌ایم.

وی بیان داشت: در بخش تولید فولاد خام در هفت ماهه نخست امسال 11 درصد رشد داشته‌ایم همچنین در بخش‌های محصولات فولادی 10 درصد، انواع دارو 5 درصد و در بخش روغن نباتی نیز 647 درصد شاهد رشد تولید بوده‌ایم.

دلق پوش خاطرنشان کرد: باید استان گیلان را به‌عنوان یک پایانه صادرات کالا و خدمات تبدیل کنیم و کمک کنیم تا مشکلات استان حل شده و قدم‌های اساسی را برای تولید و صادرات هر چه بیشتر و با تمام قدرت برداریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد