×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح توسط رئیس جمهور در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم در قالب ویژه برنامه کارنامه از شبکه استانی سیمای مرکز گیلان اظهار کرد: در گذشته سرمایه گذاران برای دریافت مجوز باید به سازمان ها و ادارات مختلف مراجعه می‌کردند اما اکنون اینگونه نیست و تلاش شده در قالب شرایط و روند کار تسهیل شود.

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در استان گیلان از آغاز به کار دولت مردمی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی بیان کرد: ۴۳۹ واحد تولیدی در گیلان فعال شده ضمن اینکه ۱۷۲ واحد غیرفعال و راکد نیز احیاء شده‌است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تعهدات مربوط به اشتغال نیز خاطر نشان کرد: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، ۳۰ هزار و ۹۰۴ نفر بود که بر اساس رصد سامانه مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکنون ۳۰ هزار و ۸۸۱ اشتغال محقق شده‌است.

وی در تشریح برنامه نهضت ملی مسکن و فراهم کردن مقدمات کار ساخت واحدها برای متقاضیان در گیلان اظهار کرد: ۱۰۹ هزار نفر در استان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که در بخش شهری ۲۲ هزار و ۵۵۳ نفر واجد شرایط هستند.

دکتر عباسی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۷۷۶ نفر مبلغ آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه را پرداخت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: بستر ساخت ۲۷ هزار و ۷۴۴ واحد نهضت ملی مسکن در استان فراهم شده که تاکنون ۱۲ هزار و ۲۷۵ واحد در دستور ساخت است.

وی درباره ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور و سهم ۳۰ هزار واحدی گیلان نیز گفت: حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد در تعهدات بنیاد مسکن است که پنج هزار و ۷۰۰ مورد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است ضمن اینکه ۲ هزار و ۷۲ واحد در دهه فجر امسال تحویل و در همین زمان ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی نیز بهره برداری شد.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه ای در بخش های مختلف اعم از تولیدات کشاورزی، صنعتی، بوم‌گردی و گردشگری در دهه فجر امسال در استان خاطر نشان کرد: این تعداد پروژه با اعتبار افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه در هفته دولت امسال نیز پروژه‌های مختلف با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره برداری شد.

*1500 میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح در سفر دوم رئیس‌جمهور به گیلان

دکتر عباسی در ادامه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با روندی که در استان طی می کنیم به‌ویژه با اعتباراتی که از محل مصوبات دور اول سفر رئیس محترم جمهور دربهمن ماه سال قبل برای استان در نظر گرفته شده از جمله تسهیلات بخش‌های اشتغال، صنایع دستی و مشاغل خانگی و مواردی از این دست، بیش از ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان پروژه تا هفته دولت آینده افتتاح شود حتی قبل از سال جدید نیز این امکان وجود دارد که رئیس جمهور به گیلان سفر داشته و بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه با حضور وی بهره برداری شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه با اشاره به پروژه‌های به جا مانده از گذشته و تکمیل و افتتاح آنها خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم به دنبال کلنگ زنی نیست بلکه تلاش بر این است تا سرمایه‌های مردم که در مناطق مختلف راکد بوده را فعال کرده و بهره‌وری را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ما در گیلان وارث یک سری پروژه‌های نیمه فعال و نیمه تمام افتتاح شده هستیم، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی رشت و هتلی در گردنه حیران از جمله این پروژه ها است ضمن اینکه پروژه راه‌آهن و سد شفارود هم مدتی متوقف شده بود که با تغییر پیمانکاران دوباره به جریان افتاد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه همه راه‌های فساد را بستیم، خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران دراین راستا در لیست سیاه قرار داده و تاکید کرده ایم که پروژه و کار به آنان محول نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان در دهه فجر امسال و آیین واگذاری اسناد غصب شده توسط خاندان پهلوی اظهار کرد: قبل از انقلاب خاندان پهلوی و وابستگان آنان زمین‌های مناطق خوش آب و هوا وخوب را به زور از مردم گرفته و به نام خود سند زده بودند که بعد از انقلاب به ویژه طی یک دهه اخیر به فرمان رهبر معظم انقلاب این اسناد به مردم بر می‌گردد، در این ارتباط تاکنون ۹ هزار و ۳۰۰ سند در گیلان واگذاری شده که هزار و ۵۰۰ سند طی ماه اخیر بوده و این روند ادامه دارد.

دکتر عباسی با تشریح اقدامات انجام شده بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در گیلان به ویژه در عمران و آبادانی روستاها بیان کرد: تا سال ۵۷ تنها ۳۴۳ کیلومتر راه روستایی در استان وجود داشت که آن هم خاکی بود اما تاکنون ۹ هزار و ۲۹۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده و بقیه نیز در دست اقدام است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کمتر از ۲۰ درصد روستاها برق دار بودند و اکنون بیش از ۹۹ درصد از برق برخوردارند، اظهار کرد: باسوادی کمتر از ۴۷ درصد بود اکنون بیش از ۹۷ درصد باسواد داریم.

*برخورداری گیلان از رتبه چهارم سرمایه‌گذاری خارجی

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در گیلان در بخش سرمایه‌گذاری خارجی و برخورداری رتبه چهارم در این بخش گفت: در دیدارهای مختلف با سفیران، مسئولان و روسای جمهور کشورهای همسایه توانستیم با ایجاد فضای تعاملی در بخشهای تولید، اقتصاد و تجارت تحول ایجاد کنیم ضمن اینکه میز ایران و روسیه را برای گسترش همکاری‌های دوجانبه نیز تشکیل داده‌ایم.

وی راه‌آهن رشت و کاسپین را از جمله مزیت‌ها در این بخش عنوان و اظهار کرد: شلوغ بودن ورودی و خروجی آستارا به دلیل ازدحام صادرات کالاست ضمن اینکه در فرودگاه سردار جنگل رشت نیز هواپیمای باری برای بارگیری کالا مستقر است، همه این موارد از مزیت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه مزیت‌های نسبی استان را اقتصاد بر مبنای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی عنوان کرد و افزود: برای هر سه حوزه نیز حرف برای گفتن هست و برنامه هم داریم.

وی با بیان اینکه شهر رشت نامزد ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی شده، اظهار کرد: صنایع دستی ما منحصر به فرد است از طرفی روستای چادر شب بافی استان گیلان “قاسم آباد” نیز ثبت جهانی شده‌است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به مشکلات زیست محیطی و پسماند استان و اقدامات انجام شده در این بخش با توجه به اهتمام دولت بیان کرد: طی بازدیدی که رئیس جمهور در دوره اول سفر به استان از رودخانه‌های زرجوب و گوهرود داشتند با تاکید وی کارگروه احیاء این ۲ رودخانه و نیز تالاب بین المللی انزلی تشکیل شده‌است.

وی با بیان اینکه برای رفع منشاء آلودگی‌های رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب بین‌المللی انزلی کارهایی انجام شده است، اظهار کرد: زندان لاکان رشت اولین منشا آلودگی این ۲ رودخانه بود که تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان راه‌اندازی شده‌است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی تصفیه خانه فاضلاب رشت از تهاتر نفت، مسکن مهر و شهر صنعتی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده که با راه‌اندازی تصفیه خانه‌های فاضلاب‌ آنها بخشی از مشکلات این رودخانه‌ها برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب بیمارستانی نیز ۷۰ تا ۸۰ درصد مرتفع شده است،اظهار کرد: در ارتباط با رسوباتی که از رودخانه‌ها به سمت تالاب‌ها سرازیر می‌شود نیز طرح هایی از طریق آبخیزداری اجرا می شود.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی، محور اقتصاد استان است، اضافه کرد: حوزه کشاورزی برای ما بسیار مهم است بخش زیادی از مردم استان در این بخش فعالیت دارند.

وی با تشریح اقدامات سال گذشته برای تامین آب کشاورزی با تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی آب اظهار کرد: برای سال زراعی آینده نیز باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا مشکلی در تامین آب کشاورزی ایجاد نشود ضمن اینکه حدود ۹ هزار هکتار آبندان در گیلان نیز باید به موقع لایروبی شود.

نمیانده عالی دولت در گیلان همچنین با قدردانی از همراهی و همدلی همیشگی اقشار مختلف مردم انقلابی، ولایتمدار، شهیدپرور و نجیب استان در روند اجرای امور توسط مسئولان برای خدمت بیشتر و بهتر، ابراز امیدواری کرد شاهد روزهای بسیار روشن تر از قبل در توسعه همه جانبه گیلان سرافراز خواهیم بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد