×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
اروپایی‌ها همواره در دوراهی‌های تاریخی ایران را رها کرده‌اند

به گزارش «گیل بان» ولی داداشی اظهار داشت:‌ اروپایی‌ها همواره در دوراهی‌های تاریخی ایران را رها کرده‌اند و نگاهی اجمالی به صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های سران این کشورها به ویژه در روزهای اخیر احتمال تکرار تجربه‌های گذشته را در ذهن متبادر می‌سازد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به حرف‌های دوپهلوی صدراعظم آلمان،‌ رئیس جمهور فرانسه و یا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود:‌ این رفتارهای شتابزده و صحبت‌های بعضاً ضد و نقیض آینده توافقنامه برجام را در هاله‌ای از ابهامات اساسی فرو می‌برد.

داداشی فشارهای اخیر آمریکا به اروپایی‌ها که این روزها بر حجم آن افزوده شده را نقشه این کشور برای نابودی برجام ارزیابی کرد و گفت:‌ اینکه رئیس جمهور آمریکا به اروپایی‌ها می‌گوید که یا ما را انتخاب کنید یا ایران را، تردید‌هایی را در رابطه با عمر برجام ایجاد کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس پشت کردن به وعده‌ها را شیوه تکراری و همیشگی کشورهای اروپایی در بزنگاه‌های حساس تاریخی دانست و تصریح کرد:‌ دولتمردان ما این روزها باید تدبیری اتخاذ کنند تا کشور بیش‌تر از این در مقابل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دچار خسارت و آسیب نشود.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تیم مذاکره کننده کشورمان را فرزندان انقلاب و نظام دانستند عنوان کرد:‌ در زمان مذاکرات، مسئولان ذیربط توجه کافی به رهنمودهای مقام معظم رهبری نداشتند به همین خاطر ذیل توافقنامه برجام تضامین لازم از اروپایی‌ها گرفته نشد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با تأکید بر اینکه شاید اگر تضمین‌های لازم در همان زمان اخذ می‌شد شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نبودیم ابراز داشت:‌ مسئولان باید با نصب‌العین قرار دادن توصیه‌های مقام معظم رهبری و استفاده از تجارب تاریخی پا به عرصه مذاکرات آینده با اروپایی‌ها بگذارند.

داداشی حق جمهوری اسلامی ایران و احقاق حقوقش در صورت عمل نکردن به تضامین داده شده توسط کشورهای اروپایی را محفوظ خواند و اظهار داشت: تمام این حقوق برای کشورمان پابرجا است اما نکته اساسی در این مورد رضایت اروپایی‌ها و دادن این تضامین لازم به ایران است.

نماینده مردم آستارا در مجلس مسئله دادن تضامین مورد نظر ایران از سوی اروپایی‌ها را مورد شک و تردید قرار داد و افزود:‌ با اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان در این سمت و سو حرکت می‌کند اما فشارهای آمریکا و تناقض‌گویی‌های اروپایی‌ها از وجود مسئله دیگری حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/‌

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد