×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
اختتامیه سومین جشنواره استانی «حبیب» برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این مراسم، با تاکید بر لزوم بیان دستاوردهای نظام در قالب هنر و روایت، اظهار کرد: باید با جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جهانیان انتقال دهیم.

وی جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: همه گروه های سنی که دستی در هنر دارند باید به میدان جهاد تبیین بیایند، زیرا دشمنان ناجوانمردانه از طریق رسانه ها و فضای مجازی جنگ ترکیبی و شناختی را علیه نظام و ارزش های ما به راه انداخته اند و شاهد ایجاد جنگ اقتصادی و فرهنگی و اغتشاشات سازماندهی شده هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند با امپراتوری رسانه ای خود روحیه انقلابی مردم را تضعیف کنند، گفت: با جهاد تبیین باید افسران جنگ نرم باشیم و دشمنان را به عقب برانیم.

عباسی، شهدا و ولایت فقیه را مشعل راه انقلاب و نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: باید راه شهدا را ادامه دهیم و سیره آنان را به جامعه معرفی کنیم.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز، با بیان اینکه از آغازین روز خلقت آدم یک تعارض منافع بین انسان و شیطان شکل گرفت، تصریح کرد: وقتی دو نفر در مقابل هم قرار می گیرند، برای خودشان منافعی را تعریف می کنند و به فکر رسیدن به این منافع هستند.

وی آدم و حوا را فریفته منفعت طلبی شیطان دانست و ادامه داد: این منفعت طلبی در پسران آدم و حوا نیز وجود داشت و تا به امروز ادامه دارد، اما در این تقابل ها همواره یک جبهه حق وجود دارد و لذا شناخت و بصیرت حق باوران می تواند جبهه حق را به منصه ظهور برساند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اهل بصیرت می دانند حق کجاست و چگونه باید از حق حمایت کنند، اضافه کرد: امیرالمومنین علی(ع) به مدت چهار سال و چند ماه حکومت اسلامی را تشکیل داد که سخت ترین دوران حیات اهل بیت بود، زیرا علی(ع) از خودی های بی بصیرت و بی معرفت که به شناخت درست و عمیقی از اسلام راستین نرسیده بودند، ضربه خورد.

وی با اشاره به عدم شکل گیری حکومت اسلامی پس از شهادت امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: امویان و عباسیان در راس حکومت قرار گرفتند و لذا حکومت اسلامی نتوانست جلوه گری کند؛ در واقع اسلام اموی و اسلام عباسی به جای نشان دادن چهره نورانی بزرگمردان تاریخ اسلام، چهره سیاه انسان های زبون را نشان داد و مردم از اسلام واقعی چیزی یاد نگرفتند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نام شهید علی وردی ها در تاریخ اسلام ثبت و ضبط خواهد شد، گفت: مردان غیور مانا و ماندگار هستند و بارگاه آنان تربت شفابخش دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان آرمان علی وردی را یکی از قهرمانات ملی و مذهبی ایران دانست و متذکر شد: باید آنقدر از شهدا بگوییم تا دوباره روی سفید تاریخ اسلام جلوه گری کند و مردم روسیاهان را بشناسند.

وی شهید علی وردی ها و الداغی ها را مدافع ناموس و غیرت و دین و آیین دانست و تاکید کرد: میدان داری انسان های غیور موجب غلبه سیره صالحان بر سیره فاسقان می شود و لذا اینگونه جشنواره ها کمک می کند تا مردم طرفداران جبهه حق را بشناسند و در راه باورهایشان مستحکم باشند و بر جبهه باطل غلبه کنند.

پدر شهید آرمان علی وردی نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و نام هشت هزار شهید استان گیلان به ویژه میرزا کوچک جنگلی، اظهار کرد: آرمان با وجود ۲۱ سال سن شهیدگونه زندگی کرد و لذا شهادت نصیبش شد.

وی با بیان اینکه آرمان عزیز در اخلاق و پاکی زبانزد خانواده و محله بود و همواره در امور فرهنگی و جهادی پیشقدم می شد، عنوان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب درباره آرمان فرمودند، پسرم را به چه جرمی شهید کردند؟!

پدر شهید علی وردی، با اشاره به کمک رسانی این شهید به مردم در روزهای شیوع کرونا، گفت: هر کسی که آرمان را می شناسد او را دوست دارند و لذا شهادت مظلومانه اش هم اثرگذار بود و خیلی از انسان های گمراه را بیدار کرد.

وی با بیان اینکه اغتشاشگران پسرم را در لحظه شهادت چند مرتبه به زمین زدند، خاطرنشان کرد: ملت ایران آگاه و بصیر هستند و در روز تشییع پیکر آرمان، او را به روی دستانشان بلند کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بصیر سلحشور، فرزند مرحوم فرج الله سلحشور، کارگردان فقید حوزه انقلاب نیز، با بیان اینکه کار کردن برای اعتلای اسلام قطعا سخت خواهد بود، تاکید کرد: شیطان همواره در مقابل انسان هایی می ایستد که می خواهند در راه اعتلای دین الهی گام بردارند و لذا اگر کارهای ما به جبهه باطل برنخورد، نباید به آن کار امید داشته باشیم.

وی داستان حضرت موسی(ع) را مهمترین داستان قرآن با بیش از ۱۰۰۰ آیه دانست و عنوان کرد: داستان حضرت موسی برای همه عرصه ها آموزه دارد و لذا بعد از فوت پدرم این کار بر زمین مانده و امیدوارم اجرایی شود؛ البته فیلم نامه های داستان حضرت یونس و حضرت یحیی و حضرت ابراهیم توسط پدرم نوشته شده که بسیار جذاب است.

فرزند مرحوم سلحشور، با بیان اینکه ساخت سریال حضرت موسی(ع) بزرگترین کار فرهنگی انقلاب اسلامی خواهد بود، عنوان کرد: داستان های قرآنی ابرداستان هایی بسیار جذاب هستند و عظمت دارند و لذا همه ادیان و همه کشورها می توانند مخاطب آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز، از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان مجاهده عرصه جهاد تبیین یاد کرد و گفت: جهاد تبیین حضرت زهرا موجب بقای دین و مذهب و نام و ولای حضرت علی(ع) شد.

وی حبیب نجار را پیام رسان کلام الهی دانست و متذکر شد: در دل تهدید بزرگ کرونا یک قیام ملی اتفاق افتاد و مردم دین باور یک حماسه الهی را خلق کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان طلاب و بسیجیان و گروه های جهادی و هیئت های مذهبی را خالق این حماسه الهی دانست و خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب باید آوینی هایی باشند که این جهاد بزرگ را روایت کنند و لذا جشنواره حبیب را برگزار کردیم.

حجت الاسلام مهدوی جهاد تبیین در جنگ روایت ها را لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: سوره یس به حبیب نجار اشاره می کند که با جهاد تبیین مردم را به کلمه حق برای رسیدن به تمدن الهی تشویق کرد که نشان می دهد اهل سعی و اهل رسانه و اهل روایت است.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی و تشکل های دینی باید از رسانه های روز برای روایت حق استفاده کنند، ادامه داد: جهادگران و بسیجیان و طلاب هیئت های مذهبی و تشکل های دینی مردم دوستان واقعی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان حبیب بن مظاهر و حاج قاسم سلیمانی را از دیگر مجاهدان کلمه حق دانست و تصریح کرد: رویکرد جشنواره سوم حبیب جهاد تبیین است و باید از رسانه در جنگ روایت ها استفاده کنیم، زیرا یکی از شروط رسیدن به تمدن نوین اسلامی پیروزی در جنگ روایت هاست.

وی بر دشمن شناسی و پرهیز از دو قطبی سازی جامعه تاکید کرد و افزود: اولویت امروز ما حرکت رسانه ای در راستای جهاد تبیین و افزایش جمعیت است، زیرا دشمن برای تضغیف نسل ما برنامه ریزی کرده است.

خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد