×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
اتصال راه آهن سراسری کشور به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

به گزارش «گیل بان»، حسین عاشوری در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه زیرساخت های راه آهن می باشد و پروژه های مهمی را در عرصه های بین المللی در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا ، اتصال راه آهن ایران را به سمت هرات در کشور افغانستان و شملچه – بصره در کشور عراق را در دستور کار قرار داده ایم.

عاشوری با بیان اینکه مسیر قزوین – رشت – آستارا با هدف تکمیل مسیر کریدور شمال – جنوب در حال اجرا می باشد ، افزود: همزمان با این پروژه ،کریدور جنوب – غرب را تعریف کرده ایم که از هند به ایران و سپس آذربایجان – گرجستان – اکراین و لهستان متصل می شود.

وی با تأکید بر اینکه در نشست گرجستان ،تعرفه های سال 2018 برای این منظور مورد توافق قرار گرفته است ، خاطر نشان کرد:طی هفته های آینده شاهد راه اندازی آزمایشی ایستگاه راه آهن آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و بهره برداری رسمی بعد از تکمیل کلیه بخش های زیربنایی این ایستگاه انجام می شود.

عضو هیأت مدیره راه آهن ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا،در خصوص برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتصال راه آهن سراسری کشور به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ،توضیح داد:این نیاز طی دو سال اخیر عنوان شده است و همزمان با آغاز پروژه راه آهن بین المللی آستارا – آستارا بین دو کشور ایران و آذربایجان ، اتصال راه آهن رشت – آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر نیز مطرح گردید.

وی اضافه کرد:این خط آهن به طول 8 کیلومتر از خط آهن رشت – آستارا جدا و به محوطه بندر و منطقه ویژه اقتصادی آستارا وارد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مطالعه این طرح برای اجرا با کمترین هزینه و مشکل توسط مشاور در حال انجام است ،خاطر نشان کرد: این مسیر نیز از بخش های مختلف شهری می گذرد و مشاور در حال بررسی می باشد که طرح مذکور با کدام واریانت عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد