×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
آموزش بیش از 21 هزار نفر توسط فدراسیون کوهنوردی در کشور

به گزارش «گیل بان»، زارعی در مراسم تجلیل از نام آوران عرصه کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان که امروز در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه تلاش های زیادی در جهت بهبود زیرساخت های ورزش کوهنوردی در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: نتایج خوبی که طی سال های اخیر در این رشته کسب کرده ایم به واسطه زحمات جامعه کوهنوردی میسر شده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درخشش قیچی ساز در کسب جایگاه سی و هفتمین انسان در ایستادن بر فراز 14 قله هشت هزار متری و بعنوان هیجدهمین انسانی که همه هشت هزار متری ها را بدون کپسول اکسیژن صعود کرد از جمله افتخارات جامعه کوهنوردی برشمرد.

وی موفقیت رضا علیپور در شکست رکورد جهان و کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره جام های جهان در سال های جاری را از دیگر افتخارات ارزشمند تاریخ ایران دانست و گفت: علیپور همچنین اولین مدال ایران در مسابقات ورد گیم را از آن خود کرد در حالیکه این افتخار از دید مسئولین ورزش ایران دور ماند ولی رئیس اتحادیه جهانی این رشته با ارسال پیام تبریک برای مسئولین ورزش ایران ارزشمندی این رشته را گوشزد کرد.

زارعی با اشاره به موفقیت فدراسیون کوهنوردی در کسب رتبه برترین فدراسیون معاونت توسعه ورزش همگانی در سال 95، تصریح کرد: فدراسیون کوهنوردی توانست با آموزش 21 هزار و 600 نفر بالاترین آمار آموزشی در بین 52 فدراسیون را به خود اختصاص دهد که این آموزش ها در هیئت های کوهنوردی، باشگاه  ها و مربیان آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه فدراسیون کوهنوردی بعنوان دومین فدراسیون برتر از نظر کیفیت آموزشی بعد از فدراسیون تکواندو شناخته شده است، ادامه داد: متاسفانه جامعه کوهنوردی هنوز نسبت به این پتانسیل ارزشمند خود باور قلبی ندارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به اینکه فدراسیون کوهنوردی قدمت 70 ساله دارد، اظهار کرد: افتخارات این فدراسیون به پشتوانه هفتاد سال قدمت و افتخارآفرینی در میادین مختلف است اما هنوز جامعه کوهنوردی خودش این قدرت و ظرفیت را باور نکرده است.

زارعی با تاکید بر اینکه جامعه کوهنوردی باید اختلافات داخلی و کوچک را کنار بگذارد و درصدد جامعیت و حرکت همه جانبه گام بردارد، اضافه کرد: آموزش بیش از 380 نفر توسط هیئت کوهنوردی گیلان صورت گرفته است که این آموزش ها با حداقل بودجه رخ داده است.

وی با بیان اینکه کوهستان ها می توانند آینده این ورزش را تضمین کنند ولی وزارت ورزش این رشته را جزء پایین  ترین رشته ها در نظر می گیرد، یادآور شد: هیئت کوهنوردی تنهاست، اگر جامعه کوهنوردی خودشان را باور کنند و پشت هم باشند وزارت ورزش در سطح کشور و اداره کل ورزش در استان نیاز با اختصاص امکانات این رشته را باور خواهد کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با بیان اینکه متاسفانه استان گیلان فاقد دیواره سنگ نوردی است، گفت: برای اختصاص دیواره سنگ نوردی در استان بارها تلاش کردیم اما موفق نشدیم امیدواریم با همبستگی جامعه کوهنوردی گیلان و تلاش های بیشتر شاهد اختصاص این دیواره باشیم.

زارعی با اشاره به اینکه هیئت کوهنوردی گیلان در سال جاری بالغ بر 10 مربی به جامعه ورزش کشور افزوده است، خاطرنشان کرد: هیئت کوهنوردی گیلان رتبه یازدهم را در سطح کشور در بین 31 استان دارد که این نشان  دهنده ظرفیت فعالان این رشته است که با دست های خالی ولی با پشتکار فراوان قله ها را فتح می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد