×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
آلاچیق‌های غیرمجاز دغدغه‌های زیست محیطی پارک ملی بوجاق

به گزارش «گیل بان»، ابراهیم غلامی، رییس پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر از پایش وضعیت مناطق مرزی منتهی علیه غربی پارک ملی بوجاق به صورت میدانی خبر داد و گفت:با متعرضین مرز پارک ملی بوجاق برخورد جدی می‌شود.

وی احداث آلاچیق‌های غیرمجاز در بخش ساحلی پارک را یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی این پارک دانست و افزود:این آلاچیق‌ها به منظور استفاده خدماتی در طرح سالمسازی دریا تدارک دیده شده بودند و تاکنون علیرغم پیگیری های بعمل‌آمده در خصوص جمع‌آوری آنها اقدامی صورت نگرفته است.

غلامی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده ،مقرر شده است،در صورت استمرار استقرار غیرقانونی آلاچیق ها،این اداره با اخذ دستور قضایی اقدام به جمع آوری تاسیسات و کومه های غیرمجاز کند.

رییس پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر در ادامه به مقاوم‌سازی دیواره ی حایل بخش خروجی تالاب بوجاق به سمت دریا اشار کرد و گفت:تصمیمات لازم به منظور بهسازی و مقاوم سازی آن گرفته شده است تا از خروج آب تالاب به سمت دریا جلوگیری شود.

وی افزود:متاسفانه به دلیل پیشروی آب دریا به سمت ساحل در برخی مناطق،دیواره حایل بین تالاب و دریا تخریب شده بود که در سالیان گذشته به دفعات بازسازی شد، ولی با شروع فصل طوفانهای موسمی و بارندگی های شدید ضربه‌های حاصل از موج دریا باعث تخریب دیواره می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد:به منظور حفظ سطح آب تالاب بوجاق که زیستگاه و پناهگاه ده ها هزار پرنده مهاجر در فصل پاییز و زمستان است باید از خروج آب تالاب به سمت دریا جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد