×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
آبگیری 95درصدی ظرفیت سد سفیدرود گیلان

به گزارش «گیل بان»، وحید خرمی گفت: حجم ذخیره مخزن سد سفیدرود با یک افزایش نسبی امروز به 985 میلیون متر مکعب رسیده است،این در حالیست ‌که سال گذشته میزان ذخیره تا این لحظه به 814 میلیون متر مکعب رسیده بود.

وی افزود:‌ میزان آورد سد با توجه به سیلاب‌هایی که در چند وقت اخیر رخ داده امروز به 528 متر مکعب بر ثانیه رسیده است که حجم آن نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری دارد.

وی آغاز فعالیت کشاورزان و شالیکاران گیلانی برای انجام شخم اراضی خود را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با روندی که در مناطق مختلف کشور حاکم است پس از عبور سیلاب‌ها مخزن سد سفیدرود سر ریز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی‌‌های انجام شده رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

خرمی به آزاد نگه‌داشتن 20 درصد از ظرفیت مخزن سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها اشاره و تصریح کرد:‌ در سیلاب 3 فروردین 5 درصد از ظرفیت این سد آبگیری شد و در سیلاب‌های چند روز گذشته نیز 10 درصد دیگر به این مقدار اضافه شد.

وی به وضعیت فعلی سد سفیدرود با توجه به بارش‌های باران در چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سد سفیدرود در شرایطی بسیار پایدار و مطمئن قرار دارد، بنابراین مدیریت سیلاب‌ها را در مخزن این سد انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد