×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 29 فروردین - 1403
false
true
آبرسانی بسیج سازندگی گیلان به ۶ شهرستان/ ساخت ۵۰۰ واحد مسکن محرومین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سرهنگ احمدرضا منشوری، برنامه های بسیج را برشی از بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: بسیج با سه اصل برنامه ریزی، سازماندهی و توانمندسازی گروه های مردمی در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت می کند.

وی با بیان اینکه بسیج نیازهای آینده را تشخیص می دهد و با پیشرفت تکنولوژی افق حرکت خود را با نوگرایی و آمادگی در تمام میادین تعیین می کند، افزود: بسیج یک نگاه امیدآفرینی در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در گفت وگوی خبری باران، هدف بسیج را ارتقای نقش سازندگی و خدمات رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: بسیج در جهت مصون سازی و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام می کند و به دنبال بالا بردن ظرفیت های دفاعی و امنیتی در جغرافیای سرزمینی است.

منشوری با بیان اینکه بسیج اهتمام جدی به شکوفایی استعدادهای تحصیلی و ورزشی با محوریت تربیت جوانان دارد، متذکر شد: بسیح برای دستیابی به علوم و فنون افتخارآفرین در سطح ملی که از تاکیدات رهبر انقلاب در گام دوم است، تلاش می کند.

وی اولویت بسیج را تولید امنیت درون زا برای کشور از طریق مردم دانست و عنوان کرد: امنیت مردمی امنیت پایدار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان یکی از برنامه های مهم بسیج را سازندگی محرومیت زدایی دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰ پروژه در حال اجرا داریم که بزرگترین آن آبرسانی در سطح شهرستان های رشت، تالش، آستارا، خمام، رودبار و سیاهکل است. در راستای اجرای این پروژه ۷۵۰ کیلومتر لوله گذاری و حفر ۳۱ حلقه چاه آب و احداث ۴۸ مخزن آب و ایجاد ۴۸ ایستگاه پمپاژ آب در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج امسال هشت پروژه آبرسانی در تالش افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: گیلان ۳۵۰۰ گروه جهادی ثبت شده دارد که در هفته بسیج امسال شاهد فعالیت ۸۰۰ گروه خواهیم بود.

منشوری با اشاره به ساخت و واگذاری ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان طی چهار سال اخیر توسط بسیج سازندگی، بیان کرد: در فاز سوم ساخت ۵۰۰ واحد دیگر را در دست اجرا داریم؛ همچنین از طریق پایگاه های مقاومت بسیج محلات خانه های نیازمند بازسازی و تعمیر شناسایی و از طریق گروه های جهادی بسیج سازندگی اقدام می شود.

وی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی را پروژه اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: در نیمه نخست امسال ۵۳ صندوق قرض الحسنه را در سطح پایگاه های مقاومت برای قشر آسیب پذیر راه اندازی کردیم؛ این در حالی است که در طول چهار سال گذشته ۱۳۷۵ صندوق قرض الحسنه مردمی تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از ایجاد ۶۱۹ شغل در سال گذشته و نیمه نخست امسال از طریق بسیج سازندگی استان خبر داد و اضافه کرد: در پنج سال اخیر ۶۳۴۵ شغل ایجاد شده است؛ همچنین بیش از ۶۰۰ نفر در ۳۲ عرصه برای کمک به امنیت غذایی تسهیلات دریافت کردند که در بخش های کشاورزی، دام پروری، پرورش قارچ، دام و طیور و زنبور عسل و… بوده است.

منشوری با اشاره به اجرای طرح «یاسر» با محوریت ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی به روستاهای استان، عنوان کرد: در نیمه نخست امسال ۵۲۴۷ مورد خدمات پزشکی، ۵۰۹۶ مورد خدمات پرستاری و ۲۰۸ مورد خدمات پاراکلینیکی ارائه شده ا ست.

وی یکی از خصوصیات بسیج را دشمن شناسی و مقابله با طرح ها و نقشه های دشمن دانست و اظهار کرد: بسیج زمان و مکان حضور و نقش آفرینی را تشخیص می دهد و در جنگ نرم با دیدگاه فرهنگی و هنری و تبیینی ورود می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج گردان های منظم امنیتی دارد، از برقراری گشت های رضوییون برای امنیت محلی خبر داد و گفت: کلیه تحرکات دشمن توسط بسیج رصد می شود و عکس العمل به موقع صورت می گیرد.

وی از برگزاری ۳۲۰۰ برنامه هفته بسیج با شعار «بسیج؛ خدمتگزار ملت ایران» در سطح استان خبر داد و بیان کرد: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی۲ با حضور ۸۰۰ گروه جهادی در سطح استان، توزیع بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر جامعه، افتتاح طرح آبرسانی به هشت منطقه در شهرستان تالش، افتتاح مخزن ۱۰ هزار لیتری آب در شهرستان سیاهکل و پاکسازی ۷۰ هکتاری تالاب انزلی از سنبل آبی از جمله این برنامه هاست.

منشوری با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در قالب ایجاد تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی، اضافه کرد: این همایش با محوریت شیلات و بوم گردی و پرورش طیور و کشت نهال و زنبورداری و کشاورزی و… برگزار می شود.

وی از افتتاح مسکن محرومین و یک مدرسه خبر داد و بیان کرد: پویش نذر خون، راه اندازی پایگاه های زیست عفیفانه، برگزاری ۴۰۶ مسابقه ورزشی در سطح استان، عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر، اعزام گروه های خدمات پزشکی به ۱۵ منطقه محروم، برپایی میز خدمت، برگزاری ۶۰ یادواره شهدا و… نیز در دستور کار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان همزمان با ۵ آذر در مرکز استان و شهرستان ها، عنوان کرد: آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد، رونمایی از شش اثر فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و کلنگ زنی ساختمان ستاد کنگره شهدای استان نیز در هفته بسیج انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد