×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
گیلان؛ میزبان دو رویداد ورزشی بین المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» مریم بخشی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت های ورزش و جوانان توجه به اشتغال قشر جوان است که در این راستا سال گذشته طرح های کارآفرینی در سراسر کشور اجرا شد و امسال طرح های مذکور به سمت اشتغال هدایت شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: یکی از این طرح های خوبی که در حال تدوین است، طرح سرباز مهارت است که با اجرای این طرح جوانان حین خدمت مقدس سربازی مهارتی را فرا می گیرند تا پس از فراغت از سربازی بتوانند اشتغالزایی کنند.

بخشی گفت: یکی دیگر از طرح های پژوهشی روستای بدون بیکار در شهرستان شفت در حال اجراست که پس از اتمام امیدواریم فرصت های اشتغالزایی را معرفی کند.

وی ادامه داد: در ایام دهه مبارک فجر ۱۰ پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری می رسد که چند پروژه بیش از ۱۰ سال از زمان آغاز احداث آنها گذشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: در حوزه جوانان دو رویداد بین المللی به میزبانی گیلان برگزار می شود که مسابقات وزنه برداری جام جهان پهلوان نامجو انتخابی المپیک با حضور ورزشکاران ۱۸ کشور دنیا از ۱۲ لغایت ۱۶ بهمن ماه در سالن ۶۰۰۰ نفره رشت برگزارمی شود.

وی ادامه داد: دومین رویداد بین المللی نیز مسابقات شطرنج کاسپین کاپ است که بعد از مسابقات انتخابی المپیک وزنه برداری برگزار می شود.

در ادامه فرهاد دلق پوش اظهار کرد: تمام تلاش ها توجه به جوانان و آینده نگری آنان است، مهمترین دغدغه قشر جوان بیکاری و اشتغال است و این امر حل شود بسیاری از مسایل اخلاقی، دینی، اجتماعی و فرهنگی حل خواهد شد.

رییس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه حداقل امکانات در سایه اشتغال و کسب و کار فراهم می شود، گفت: برای دهه فجر امسال هفت طرح صنعتی بزرگ و کوچک در استان با حجم سرمایه گذاری ۱۰هزار و ۲۰۰ میلیار ریال و اشتغالزایی ۷۵۴ نفر به بهره برداری می رسد.

در ادامه شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، اظهار کرد: در ایام دهه حدود ۹۰ پروژه گردشگری به بهره برداری می رسد که برای ۶۰۰ نفر شغل مستقیم ایجاد می کند.

وی افزود: همچنین برپایی ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی، ۱۳ جشنواره فرهنگی و یک همایش علمی اغلب با حضور جوانان به بهره برداری می رسد.

فیروز فاضلی، مدیرکل ارشاد گیلان در ادامه این جلسه بیان کرد: اغلب مخاطبان ما جوانان هستند در این راستا همزمان با ایام دهه مبارک فجر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ لغایت ۲۳ بهمن در رشت برگزار می شود، همچنین برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی فجر از ۱۰ تا ۲۳ در مجتمع خاتم الانبیا از دیگر ویژه برنامه های دهه فجر است.

وی افزود: برگزاری جام باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان، جشن کتاب در شهر رشت، همایش ادبی رشت، نمایشنامه خوانی، کارگاه آموزش تجسمی با موضوع انقلاب، جشنواره قصه گویی از دیگر برنامه های اداره کل ارشاد در دهه مبارک فجر است.

در ادامه یعقوب نژاد، مدیرکل اموربانوان استانداری گیلان، بیان کرد: در کمیته زنان هم برنامه های متعددی ترتیب داده شده که از ظرفیت جوانان در راستای برنامه های دهه مبارک فجر بهره مند شویم. همچنین کلیپ های یک دقیقه ای جهت نشر در فضای مجازی تهیه و تدوین می شود. علاوه بر این تجلیل از پژوهش های برتر در حوزه جوانان، مصاحبه و گفتگو با زنان کارآفرین از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه فجر است.

نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه بیان کرد: ما همواره با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستیم و همزمان با ایام دهه فجر مطابق با تقویم اجرایی ویژه برنامه هایی در دستورکار قرار دارد که محوری ترین آن اجتماع ۱۳۵۷ دانش آموز  همزمان با ۲۲ بهمن در میدان شهدای ذهاب خواهد بود.

حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان نیز بیان کرد: در ایام دهه فجر پروژه هایی به ارزش ۸میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط بهزیستی به بهره برداری می رسد که برای ۱۳۵ جوان شغل ایجاد می کند.

وی افزود: حدود ۱۰۰۰ فرزند جوان فاقد خانواده داریم که ۸۰۰ نفر آنان با پدربزرگ و مادر بزرگ و سایر اقوام زندگی می کنند و ۲۴۰ نفر آنان نیز در مراکز شبانه روزی تحت مراقبت هستند، لذا پیشنهاد می شود برنامه هایی ویژه این جوانان برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد