×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
کمیته امداد گیلان ۳۰ میلیارد تومان ماهانه به نیازمندان پرداخت می‌کند

به گزارش «گیل بان»، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد به بیماران نیازمند، ازکار افتادگان، خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست، خانواده زندانیان و همه کسانی که به حمایت نیاز داشته باشند علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه، سایر خدمات حمایتی را نیز ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ما با توجه به نوع نیاز افراد به آنان بسته‌های خدماتی را ارائه می‌دهد که این خدمات شامل کمک‌هزینه خرید جهیزیه، وام ضروری اشتغال و مسکن، پرداخت کمک‌هزینه زندگی، کمک به ازدواج مجدد زنان، خدمات مربوط به امور درمانی و بیمه و خدمات آموزشی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تعداد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان 115 هزار و 148 خانوار است خاطرنشان کرد: ماهیانه حدود 30 میلیارد تومان مستمری به‌حساب این خانوارها واریز می‌شود و علاوه بر این مبلغ، خدمات دیگری نیز برای حمایت از نیازمندان استان گیلان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

اهرابی در پاسخ به انتقادات برخی مبنی بر حمایت کمیته امداد از خانواده‌هایی که به ظاهر نیازمند نیستند گفت: برخی خانواده‌ها تنها در مقطعی از زندگی خود دچار مشکلات مالی می‌شوند و کمیته امداد در یک دوره مشخصی و بسته به نوع نیاز به آنان خدمات ارائه می‌دهد و پس از رفع مشکل دیگر تحت پوشش کمیته امداد نیستند.

وی مراحل حمایت از خانوارهای تحت حمایت “طرح مددجویی” را اخذ درخواست کتبی از متقاضی و تکمیل فرم پذیرش نخستین توسط مددکار پذیرش اعلام کرد و افزود: مراجعه مددکار به محل سکونت متقاضی و بررسی وضعیت معیشتی وی و تکمیل پرسشنامه تحقیق، اخذ مدارک موردنیاز برای تکمیل پرونده، تخصیص کد 13 رقمی رایانه‌ای به افراد خانواده و افتتاح حساب بانکی برای دریافت مستمری از دیگر مراحل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد