×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
کمک‌های مردمی و تلاش‌های نظام پزشکی عامل اصلی کاهش تلفات جانی جامعه پزشکی لاهیجان و سیاهکل در دوران کرونا/ گله از غیبت مسئولین در مراسم تجلیل از شهدای سلامت/ ایستادگی قهرمانانه جامعه پزشکی لاهیجان و سیاهکل برای دفاع از مردم در مقابل بیماری COVID-19

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سالن دکتر وارسته سازمان نظام پزشکی لاهیجان-سیاهکل در دوم شهریورماه شاهد تجلیل از حافظان سلامت شهر از سوی نمایندگان جامعه پزشکی منطقه بود. این مراسم از ساعت ۱۳ به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره و از نمایندگان صنوف مختلف پزشکی، روسا و نمایندگان بیمارستان‌ها و موسسات پزشکی شهر برگزار شد.

در آغاز این مراسم و پس از تلاوت آیات قران و سرود ملی، دکتر مهران قسمتی‌زاده، رئیس نظام پزشکی منطقه با گرامی‌داشت یاد شهدای سلامت شهر «دکتر رضا کوچکی‌نیا» و شادروان «نرجس خانعلی‌زاده» و زنده‌یاد «نادر حسین‌پور» سخنرانی خود را آغاز و از ایشان به‌عنوان اولین شهدای نظام سلامت کشور یاد کرد.

وی از دست دادن دکتر کوچکی‌نیا را حاصل دوره بی‌خبری کشور و جامعه پزشکی شمرد و این بی‌خبری را عامل بیماری و ابتلا بسیاری از پزشکان و کادر درمان دانست، حاصل دوره‌ای که جامعه پزشکی بدون استفاده از وسایل محافظتی و در مظلومیت کامل، به جنگ ویروس کرونا رفت.

تجلیل از جامعه پزشکی منطقه به‌دلیل حضور مستمر در طی دوره طوفان کرونا از بهمن ۹۸ تاکنون بخش دیگری از صحبت‌های دکتر قسمتی‌زاده بود. وی با افتخار از حضور و ارایه خدمت عده کثیری از پزشکان عمومی و متخصص شهر و همچنین موسسات پزشکی، داروخانه‌ها، آزمایشگا‌ه‌ها و… در طی دوران بحران کرونا یاد کرد و به‌دلیل این حضور گسترده اعلام کرد که نظام پزشکی لاهیجان از تمامی این عزیزان که در طی بحران جان خود و پرسنل خود را به کف گرفتند و بسیاری بیمار، بستری و قرنطینه شدند و دوباره به سنگر حفاظت از جان مردم بازگشتند، با اهدای لوح تقدیر خواهد کرد.

دکتر قسمتی‌زاده از مردم شهر و منطقه به‌دلیل حمایت‌های گسترده در تامین وسایل حفاظتی و پشتیبانی عاطفی و همدلانه از جامعه پزشکی تشکر و اعلام کرد که با وجود این حمایت‌ها، جامعه پزشکی در طی ماه‌های اولیه طوفان کرونا و حتی هم‌اکنون در مضیقه وسایل حفاظتی به‌ سر می‌برد و عملا با وجود ادعای بسیار کمک چندانی از سوی مسوولان سیاسی شهر و دانشگاه‌علوم پزشکی گیلان دریافت نکرده است. وی مدعی شد که اگر کمک‌های مردمی و تلاش‌های نظام پزشکی شهر نبود، تلفات جانی جامعه پزشکی چندین برابر این می‌بود.

وی سپس به یادآوری مراسم تجلیل از شهدای سلامت شهر در روز پنجشنبه ۳۰ مرداد پرداخت؛ مراسمی با حضور هیات ۴ نفره دوچرخه سواران ‌سفیر سلامت و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی، رئیس شبکه بهداشت لاهیجان و مسوولان بیمارستان‌های میلاد و پیروز لاهیجان، که با کاشتن نهال در محل مزار و خدمت این عزیزان و اهدای لوح یادبود به خانواده‌های شهدای سلامت همراه بود. وی در ضمن از مسوولان سیاسی شهر، اعضای شورای شهر و همچنین نماینده مردم در مجلس به‌دلیل عدم حضور در این مراسم انتقاد کرد و از سوی هیات مدیره نظام پزشکی منطقه اعلام کرد که انتظار داشته تاکنون حداقل میادین و خیابان‌هایی از شهر را به نام این عزیزان نام‌گذاری شود؛ امری که با گذشت روز پزشک هنوز محقق نگردیده است.

سخنران بعدی این مراسم دکتر بهمن مشفقی از پیشکسوتان خوش نام جامعه پزشکی منطقه بود که با خواندن نام تمامی پزشکان و اعضای جامعه پزشکی از دست‌رفته منطقه یاد آنها را گرامی داشت و اعلام کرد که از ریشه‌دارترینِ حرفه‌ها، حرفه‌ی شریف پزشکی است و  از دیر باز پزشکان مورد احترام و محبت مردم بودند.

پس از وی دکتر زری رضایی رییس شبکه بهداشت و درمان لاهیجان بر روی صحنه رفت و ضمن تجلیل از شهدای سلامت منطقه و زحمات پزشکان و کادر درمان به‌ویژه پزشکان عمومی اورژانس و متخصصین عفونی، داخلی، اورژانس و بی‌هوشی بیمارستان‌های شهر و در صف اول آنها بیمارستان پیروز (سنگر اصلی مدافعان سلامت) گفت: “من افتخار می‌کنم که در شهری مسوولیت شبکه را به عهده داشتم که جامعه پزشکی آن  چه در بخش دولتی  و چه در بخش خصوصی قهرمانانه در مقابل هجوم بیماری COVID-19 ایستادند و از مردم شهر خود دفاع کردند.”

تقدیر از ۴ برگزیده جامعه پزشکی دکتر سیاوش ولی‌زاده، دکتر ندا ناصرفر، دکتر محمد باقری و دکتر رکسانا بهتاجی و اهدای هدیه و لوح تقدیر به ایشان بخش دیگر مراسم بود که هدایای خود را از دست پیشکسوتان و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی شهر دریافت کردند.

در این مراسم از جامعه دندانپزشکی لاهیجان-سیاهکل به‌دلیل تلاش‌های گسترده در  جذب کمک‌های مردمی  برای تجهیز مراکز درمانی منطقه در طی دوران طوفان کرونا تجلیل شد و دکتر فریبا حسام محسنی رئیس این انجمن و دکتر عباس شکوهی که در آن دوره فعالیت چشمگیری داشتند، لوح تقدیر خود را از برگزارکنندگان مراسم دریافت کردند.

در پایان مراسم دکتر جلالی مسوول اورژانس بیمارستان میلاد به منظور تجلیل از فعالیت‌های پزشکان و کادر درمان اورژانس بیمارستان‌های شهر و خانم فلاح‌چای مدیر بیمارستان پیروز به شکل نمادین و برای تشکر از زحمات خود ایشان و تمامی پرسنل بیمارستان پیروز مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

 

 

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد