×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
کشف چندین مورد کشتار غیرمجاز دام در ماسال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» اردلان زکیایی امروز در جلسه دامپزشکی ماسال از کشف و ضبط چهار مورد کشتار غیر مجاز دام در شهرستان ماسال خبر داد و گفت: این کشفیات در نتیجه بازدیدهای کارشناسان شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان و در مسیر های ییلاقی بدست آمده است.

وی افزود: متخلفین جهت تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع و به پرداخت ۵۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ماسال تصریح کرد: با توجه به خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو که می‌تواند از طریق تماس با لاشه دام که در مجرای قانونی کشتار نشده در انسان ایجاد بیماری کند، به شهروندان و مسافران توصیه کرد به هنگام خرید گوشت دقت لازم را داشته باشند.

زکیایی ادامه داد: اگر دامی مبتلا به این ویروس باشد در صورت کشتار ویروس آن از طریق زخم، خراش و یا تماس با مخاط بدن قادر به نفوذ به بدن انسان است و فرد را بیمار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به همین علت کارشناسان دامپزشکی به مصرف کنندگان و دامداران هشدار می‌دهند، دام را خارج از کشتارگاه ذبح نکنند و از ذبح دام‌های تب دار خودداری کنند.

وی با تاکید بر مزیت‌های مصرف فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی تصریح کرد: در کشتارگاه‌ نظارت‌های بهداشتی از طریق کارشناسان بر روند ذبح اعمال می‌شود و لاشه‌ از نظر وضع سلامت و علائم بیماری‌ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد