×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
کسب چهار مدال توسط ورزشکاران گیلانی در بازی‌های جاکارتا

به گزارش «گیل بان»، مریم بخشی در جمع خبرنگاران با اشاره به درخشش ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: ورزشکاران ایرانی با کسب 62 مدال که 20 مدال آن طلا بود، بر اساس پیش بینی مسئولین ورزش عمل کرده و با سعی و تلاش خود دل مردم را شاد کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: درست است که ایران با کسب جایگاه ششم و 2 رده سقوط از نظر جدول سیر نزولی داشته اما باید در نظر داشت که این مدال‌ها با وجود محدودیت حضور بانوان در برخی از رشته‌های ورزشی، ناداوری‌های مسلم و کسر 14 مدال در رشته ناشناخته پنچاک سیلات از کشور میزبان بدست آمده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بانوان ایرانی برای اولین بار در این دوره از مسابقات در دو رشته تیمی کبدی و قایقرانی توانستند مدال طلا و نقره کسب کنند و در رشته‌های انفرادی هم بانوان درخشش چشمگیری داشتند.

بخشی، کسب مدال تیمی و انفرادی و درخشش بانوان در این بازی‌ها را نتیجه اعتماد و اطمینان وزارت ورزش به بانوان دانست و از وزیر و معاونین قدردانی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان کسب مدال در رشته‌هایی که اصلا انتظار آن نمی‌رفت را یکی از نکته‌های این دوره از بازی‌ها دانست و گفت: مدال طلای کبدی مردان و زنان، مدال طلای سنگنوردی و کوراش و مدال برنز پس از 52 سال در تنیس روی میز و واترپلو از جمله مهمترین شگفتی‌های این دوره از مسابقات توسط ایرانی‌ها بود.

بخشی این نتایج راضی کننده را نتیجه وحدت و انسجام کم سابقه بین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی دانست و گفت: پیش از مسابقات مسئولین کسب چنین مدال‌ها و مرغوبیت آن را پیش بینی کرده بودند و خوشبختانه به آن دست یافتیم.

وی تصریح کرد: جای تعجب دارد که چطور شورای المپیک آسیایی اجازه دارد که رشته‌ای ناشناخته به نام پنچاک سیلات که جایگاهی در آسیا و جهان ندارد به واسطه میزبانی اندونزی در این رقابت‌ها قرار گیرد و کلا تمامی معادلات را بر هم زد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: از رییس جمهور بابت حمایت مالی از کاروان ایران و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بابت تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی بلافاصله پس از کسب مدال و اختصاص جوایزی که قول داده شده بود، تقدیر و تشکر کرد چراکه برای نخستین بار صورت گرفته و بسیار ارزشمند است.

بخشی گفت: برخی رشته‌های ورزشی که پیش بینی می‌شد بتوانیم در آن مدال کسب کنیم، هم نتایج مناسبی کسب نکردند که مطمئنا وزارت ورزش و جوانان آسیب شناسی خواهد کرد و دلیل آن را در فدراسیون بررسی می‌کند چراکه می‌توانستیم بهتر هم باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: گیلانی‌ها هم در بازی‌های آسیایی توانستند یک مدال نقره انفرادی توسط نازنین ملایی، یک نقره تیمی توسط محمدرهبری و 2 برنز تیمی توسط علی آقامیرزایی و پیمان قویدل کسب کنند که به همه این مدال آوران تبریک عرض می‌کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد