×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 28 فروردین - 1403
false
true
کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سیاوش آقاجانی با اشاره به اجرای طرح کالا برگ در گیلان، اظهار کرد: طرح کالابرگ در گیلان از شیوه اجرای آزمایشی عبور کرده و اکنون به صورت رسمی اجرا می‌شود.

وی از تعریف فروشگاه‌های قابلیت اجرای کالابرگ در دهستان‌های گیلان خبر داد و افزود: استفاده و بهره مندی از خدمات کالابرگ در دورترین نقطه گیلان فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه نرم افزار «شما» برای پاسخگویی شفاف چگونگی اجرای کالابرگ تعریف شده است، گفت: مردم با نصب این نرم افزار می‌توانند از جزئیات بیشتر طرح کالابرگ اطلاعات کسب کنند.

آقاجانی با اشاره به تشکیل نشست‌های مکرر شورای عالی حقوق و مزد در کشور، بیان کرد: چانه زنی‌ها برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران ادامه دارد.

وی با تاکید بر حفظ حقوق کارگران و حمایت از این قشر زحمت کش، افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم این است که با ساماندهی حقوق و دستمزد اجازه ندهد تا کارگران دست خالی به خانه برود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به وجه مشترک قوانین و مقررات حوزه کار و کارگری در کشور، بیان کرد: تعادل سازی بازار کار منجر به امنیت شغلی می‌شود.

آقاجانی با بیان اینکه تغییر قانون کار، چالش‌های بسیاری به همراه دارد، اضافه کرد: ثبات عملی قانون کار بسیاری از مشکلات جامعه کارگری را حل می‌کند.

وی با بیان اینکه تغییری در ضوابط و قوانین مشاغل سخت و زیان آور صورت نگرفته، افزود: گیلان به لحاظ برخورداری از تعاونی‌های برتر رتبه کشوری را دارد.

حمایت از کارفرما در راستای تقویت تولید و جامعه کارگری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی خوبی برای تولید در پیش گرفته شده است، گفت: حمایت از کارفرما در راستای تقویت تولید و جامعه کارگری رقم می‌خورد.

آقاجانی از کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: نرخ بیکاری در گیلان از ۸/۰۷ به ۶/۰۷ کاهش پیدا کرده است که این آمار امید بخش است.

وی افزود: برخی شرکت‌ها در گیلان به دلیل نبود نیروی مورد نیاز، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر انسجام بخشی و دقت نظر در تشکیل تعاونی‌ها، تصریح کرد: رویکرد ما در تشکیل تعاونی‌ها در گیلان آمار گرایی نیست.

آقاجانی با بیان اینکه رویکرد اقتصاد عدالت محور و مردمی از مسیر تعاون می‌گذرد، گفت: توجه به تعاونی‌ها در باور عملی مسئولان متبلور شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد آمار سازی در تولید و اشتغال جواب نمی‌دهد، افزود: دولت از طرح‌های واقعی، اقتصادمحور و آینده دار حمایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد