×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 30 فروردین - 1403
false
true
کاهش رعایت دستور العمل های بهداشتی عامل افزایش شهرهای نارنجی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ ارسلان زارع ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه به واسطه شیوع کرونا امسال شاهد راهپیمایی ۲۲ بهمن متفاوتی بودیم، گفت: صحنه‌های حضور در مراسم راهپیمایی جلوه‌هایی ماندگار از انسجام، وحدت و همبستگی ملی است.

استاندار گیلان در ادامه مشارکت هوشمندانه مردم در این راهپیمایی را زمینه ساز ناامیدی دشمنان برشمرد و افزود: ملت ایران نشان دادند که تنگناهایی همانند کرونا نمی‌تواند مانعی در پشتیبانی و وفاداری آنها به انقلاب و نظام مقدس اسلامی شود.

وی همچنین به بروز برخی بی اخلاقی‌ها در حاشیه این راهپیمایی اشاره و با بیان اینکه به رهبر معظم انقلاب بارها بر حفظ انسجام، وحدت و پرهیز از گفتارهای تفرقه افکنانه تأکید کردند، گفت: امروز با توجه به شرایط موجود بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام نیازمندیم.

استاندار گیلان با اشاره به اخرین وضعیت وضعیت کرونا در استان، اضافه کرد: هفت شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند و باید دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان رعایت شود.

وی با تأکید بر مشارکت شهروندان در کنترل و مهار ویروس کرونا، افزود: برای کاهش تعداد شهرهای نارنجی باید دستور العمل های بهداشتی با جدیت بیشتری رعایت شود.

زارع در ادامه خواستار توجه بیشتر شهروندان به دستور العمل ها و توصیه‌های بهداشتی شد و گفت: ساکنان مناطق نارنجی و زرد می‌توانند با رفتارهای صحیح اجتماعی مطابق با توصیه‌های کادر درمان، زمینه‌ساز تغییر رنگ به شرایط آبی شوند.

وی با اشاره به اینکه کاهش رعایت پروتکل‌ها موجب افزایش آمار مبتلایان و تعداد فوتی‌ها می‌شود، اظهار کرد: راهکارهای کاهش مراجعه‌های عمومی به دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان به ویژه بانک‌ها در بستر دولت الکترونیک به خوبی گسترش یافته است.

استاندار گیلان با تاکید در پیش بودن روزهای پایانی سال و احتمال مراجعات بیشتر به اداره‌ها و نیز اصناف، گفت: انتظار می‌رود اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات، سریع‌تر این امکان را فراهم کند تا شهروندان از درگاه‌های الکترونیکی کارهای خود را انجام و یا پیگیری کنند.

وی همچنین بر ضرورت تولید محتوای مناسب در راستای آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: صداوسیما و کارگروه رسانه و فضای مجازی باید در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد