×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
پروژه آبرسانی به شهرهای شرق نزدیک گیلان ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش «گیل بان» وحید خرمی با اشاره به روند احداث پروژه مخزن زمینی 10 هزار متر مکعبی آستانه‌اشرفیه و اظهار داشت: مخزن زمینی 10 هزار متر مکعبی آستانه‌اشرفیه که با هدف تأمین آب بهداشتی و سالم شهرهای شرق نزدیک گیلان در حال احداث است 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان آستانه‌اشرفیه، بندر کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، کوچصفهان و روستاهای واقع در مسیر آن را از جمله مناطقی تحت پوشش این پروژه قرار می‌گیرند خواند و افزود: پروژه مخزن زمینی 10 هزار متر مکعبی آستانه‌اشرفیه در زمینی به مساحت 10 هزار و 500 متر مربع در حال احداث است.

خرمی پایان آبگذاری در کانال‌های آبیاری کشاورزی گیلان برای سال زراعی 98-97 را نیز مورد اشاره قرار داد و در تشریح این موضوع اظهار داشت: از 28 اسفند سال گذشته عملیات آبگذاری در کانال‌های آبیاری کشاورزی جهت پوشش 172 هزار هکتار از اراضی شالیزارهای تحت شبکه استان گیلان آغاز شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان میزان آبی که از اسفند سال گذشته تاکنون در کانال‌های آبیاری کشاورزی استان رها شده است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط این شرکت، تا پایان این دوره یک میلیارد و 785 میلیون متر مکعب آب به شبکه تحویل داده شده است.

خرمی وضعیت فعلی سد سفیدرود و میزان آبی که در آن جریان دارد را برشمرد و تصریح کرد: درحال حاضر حجم آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود چیزی حدود531 میلیون متر مکعب و خروجی آن نیز به میزان 63 متر مکعب تخمین زده می‌شود که این میزان آب در بخش‌ها و مصارف خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خروجی فعلی آب سد سفیدرود برای مصارف زیست محیطی، شیلات و آبیاری اراضی رستم آباد رودبار و مزارع دیر کاشت تنظیم شده است ابراز داشت: با توجه به بارندگی‌ها و شرایط جوی خوبی که در سال زراعی 98-97 داشتیم وضعیت ذخیره و آبگذاری کانال‌های آب کشاورزی در گیلان مطلوب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان آغاز برداشت محصول برنج در استان گیلان را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: طبق استعلام‌های انجام شده از سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم‌اکنون چیزی در حدود 23 هزار هکتار یعنی معادل 10 درصد از شالیزارهای برنج این استان توسط شالیکاران برداشت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد