×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 30 فروردین - 1403
false
true
واردات ۹میلیارد دلار محصولات استراتژیک/توجه به خودکفایی ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»  محمدرضا جهانسوز پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم شکرگزاری برداشت برنج در سالن اجتماع ناجا رشت با تاکید بر رسیدن به خودکفایی در گندم، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئله کشاورزی در رأس امور قرار دارد و امر خودکفایی در تولید برنج تکلیف قانونی، ملی و شرعی همه ما است.

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی در ایران و کشورهای اسلامی دارای چالش‌های بسیاری هستند درباره واردات نیز گفت: سالانه بین ۱۹ تا ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داریم و از این میان در سال گذشته در زمینه محصولات استراتژیک شاهد واردات ۹ میلیارد دلاری بودیم که این رقم بسیار بالا است.

وی درباره اقدامات بسیج مهندسان کشاورزی در راستایی رسیدن به خودکفایی در تولیدات محصول استراتژیک برنج، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات علمی، آموزش توانمندسازی، ایجاد سامانه‌های عملیاتی، افزایش بهره وری، شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی از جمله این اقدامات است.

جهانسوز با تاکید بر اینکه استان گیلان ظرفیت‌های کافی برای تبدیل به نخستین استان کشاورزی هوشمند در کل کشور شود، تصریح کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و شرایط و ظرفیت‌های گیلان، حماسه کشاورزان این استان در پایداری کشاورزی ایران در رکن اساسی و اصلی به عنوان یک برگ زرین قرار گیرد که نیازمند حمایت استانداری گیلان هستیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بسیج کشاورزی با ۳۰ هزار مهندس بسیجی تولید و پوشش پنج اقلام اساسی کشور بویژه گندم، برنج و جو را عهده دار شوند، افزود: بسیجیان ملزم هستند سراغ کارهای اساسی و بزرگ بروند.

جهانسوز تأکید کرد: کشاورزان و مسئولان گیلان و مازندران باهم میثاق نامه‌ای داشته و به کشور اعلام کنند که تا ۳ سال آینده کشور را در زمینه برنج پایداری قوی خواهند رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد