×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
«مرگ بر آمریکا» نماد تنفر ملت ایران از خوی استکباری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» سرهنگ عباس بایرامی تبعید امام خمینی(ره) در سال ۴۳، شهادت دانش‌آموزان به دست رژیم سفاک پهلوی در سال ۵۷ و تسخیر مرکز جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ را سه واقعه بزرگ یوم‌الله ۱۳ آبان دانست و اظهار کرد: ۱۳ آبان نقش اثرگذاری در حرکت انقلابی مردم ایران دارد.

وی بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور را قابل تعمق و تامل دانست و افزود: کسانی که فکر می‌کنند دشمنی آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاده سخت در اشتباه هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان کودتای ۲۸ مرداد را دشمنی آشکار آمریکا با ملت ایران دانست و تصریح کرد: این کودتای آمریکایی موجب شد دولت قانونی مصدق برکنار شود و یک دولت دیکتاتور بر سر کار بیاید لذا آمریکا ماهیت سلطه‌طلبانه خود نسبت به ایران به عنوان یک جغرافیای مهم سیاسی را از همان زمان نشان داد و تاکنون ادامه دارد.

بایرامی با اشاره به حمایت آمریکا از حکومت‌های دست‌نشانده برای چپاول منابع کشور، خاطرنشان کرد: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ این دشمنی فضای جدیدی را تجربه کرد. در واقع بررسی اسناد بدست آمده از لانه جاسوسی ثابت می‌کند که آمریکا از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب خیال براندازی نظام نوپای اسلامی را داشته است.

وی با بیان اینکه زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی دانشجویان پیرو خط امام(ره) موجب تسخیر لانه به‌اصطلاح سفارت جرثومه فساد شد، گفت: حضور نظامی آمریکا در ایران به منظور تقابل با نظام و سرکوب ملت در صحرای طبس نیز بر دشمنی آشکار استکبار جهانی با انقلاب اسلامی صحه گذاشت لذا آمریکا هرگز به دنبال به رسمیت شناختن منابع ملی ما نبوده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان را محکوم کردن همه خباثت‌های دولت‌های آمریکا از سال ۳۲ تاکنون دانست و متذکر شد: در طول چهل سال گذشته حتی یک روز هم از شر توطئه‌های سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی و بنگاه‌های خبری آمریکا در امان نبوده‌ایم. امروز نیز جنگ چندلایه را علیه ملت ایران شروع کرده‌اند. تحریم‌های سخت و ظالمانه، ایجاد ناامنی در مرزها، جنگ روانی رسانه‌ای، تهاجم فرهنگی، شایعه‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی و… در اتاق‌های فکر آمریکا طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود و لذا هوشیاری بیش از پیش مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان را می‌طلبد تا بتوانیم همانند ۱۳ آبان‌های ۵۷ و ۵۸ از این گردنه حساس و تاریخی عبور کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری یوم‌الله ۱۳ آبان به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»، اضافه کرد:‌ ماهیت ۱۳ آبان استکبارستیزی است و لذا ملت ایران با هر کسی که خوی استکباری داشته باشد دشمن است، اما همواره دوست کشورهایی هستیم که احترام متقابل و حقوق و جایگاه رفیع کشور و ملت ایران را حفظ می‌کنند.

بایرامی شعار «مرگ بر آمریکا» را نماد تنفر ملت ایران از یک درصد حاکم بر سرنوشت مردم آمریکا دانست و عنوان کرد: دولت‌های آمریکا در ادوار گذشته دل در گرو صهیونیسم بین‌الملل داشته و با در اختیار گرفتن قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای مفهوم امپریالیسم جهانی را محقق و منابع کشورها را به نفع خودشان مصادره کرده‌اند.

این مقام مسئول جنبش ۹۹ درصدی وال‌استریت و تظاهرات فرانسه را یک «نه» بزرگ به استثمار آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها توسط امپریالیسم دانست و اظهار کرد:‌ ما با شعار «مرگ بر آمریکا» در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دنبال احقاق حق هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان موضع‌گیری‌های ترامپ نسبت به شعار «مرگ بر آمریکا» را نشان‌دهنده عمق اثرگذاری آن دانست و یادآور شد:‌ کسانی که این شعار را قبول ندارند هنوز به عمق دشمنی آمریکا با آبرو و حیثیت و استقلال و اقتدار ملت‌ها پی نبرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد