×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
مذاکره مجدد با غرب غیر منطقی است

به گزارش «گیل بان»، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت، تداوم عاشورای حسینی را نشان‌دهنده اراده الهی دانست و اظهار کرد: عاشورای انسان‌های حقیقت‌طلب را از نشان‌های ظالم و ستگر جدا می‌کند.

وی ظلم‌ناپذیری را یکی از پیام‌های عاشورا دانست و افزود:‌ کسانی که می‌خواهند راه امام حسین(ع) را بروند باید در برابر دشمنان خدا ایستادگی کنند و در این راه از همه هستی خود بگذرند. امام حسین(ع) از خود و فرزندان خود گذشت تا اسلام و قرآن باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شاهد افول موریانه‌ای قدرت‌های سلطه جهانی هستیم، گفت:‌ عاشورا به ما آموخت از سلطه‌گران هراسی نداشته باشیم و در برابر ظلم ایستادگی کنیم.

امام جمعه رشت «مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است» را آموزه عاشورایی دانست و خاطرنشان کرد:‌ قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش الگوی بسیاری از حماسه‌آفرینی‌ها در طول تاریخ بوده است و انقلاب اسلامی یکی از حرکت‌های عاشورایی است که در مقابل استکبار جهانی شکل گرفت.

وی با اشاره به گام سوم دولت در کاهش تعهدات برجامی به واسطه بدعهدی غربی‌ها، تصریح کرد:‌ از دولت می‌خواهیم همچنان عدم اعتماد به غربی‌ها را در پیش گیرد و فعالیت‌های هسته‌ای را با جدیت دنبال کند. بی‌تردید از اقدامات دولت حمایت و با تخریب‌کنندگان برخورد خواهیم کرد.

آیت‌الله فلاحتی مردم ایران را قابل مقایسه با مردم دنیا ندانست و یادآور شد:‌ امروز دنیا نیز به بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها علیه مردم ایران و ناکارآمدی قراردادهای ننگین پی برده‌اند، اما متاسفانه برخی از مسئولان در داخل همچنان بر مواضع دشمنان تاکید دارند.

وی مذاکره مجدد با آمریکا و کشورهای 1+5 را غیر منطقی دانست و تاکید کرد:‌ از دولت می‌خواهیم با مردم صادق باشد و منافع ملی را مد نظر قرار دهد.

امام جمعه رشت ساقط کردن پهپاد آمریکا در خلیج فارس را گوشه‌ای از قدرت‌نمایی ایران دانست و اظهار کرد:‌ دشمنی آمریکا با ایران همچنان ادامه دارد و برجام چیزی از دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی کم نکرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم الگوگیری از فرهنگ اهل بیت(ع)، یادآور شد:‌ فرهنگ اهل بیت(ع) به ما کمک می‌کند تا در برابر هجمه‌های فرهنگی غرب مقاومت کنیم و به سرمنزل سعادت و رستگاری برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد