×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
مجلس به دنبال ساماندهی خدمات دولتی است

به گزارش «گیل بان» جبار کوچکی نژاد صبح شنبه در نشست با مدیران خبرگزاری‌های فعال در گیلان که در سالن جلسات اداره کل ارشاد گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه امروز همه به نوعی جایگاه و مطبوعات و فضای هم در زندگی شخصی و هم اجتماعی حس می کنیم، اظهار کرد: جایگاه رسانه در حال رشد و پیشرفت  است و برای بهبود این موضوع نیازمند ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم در حوزه سخت افرازی و رفاهی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه قانونگذاری و همچنین تمهیدات لازم از سوی دولت تاکنون اقدامی نشده است، گفت: ما نتواسته ایم تا به امروز قوانین و جایگاه مناسبی برای فعالان این حوزه ایجاد کنیم.

نماینده رشت در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه فعالان رسانه نخبگان فکری جامعه هستند و نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند، ادامه داد: زیرا همه افراد جامعه از دسترنج این افراد در حوزه اطلاع‌رسانی بهره‌مند می شوند.

عدم ارائه طرحی مناسب برای فعالان حوزه رسانه 

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته اقدامی نه در حوزه قانونگذاری و نه در حوزه ایجاد امنیت شغلی و رفاهی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه کاری صورت نگرفته است، تصریح کرد: قرار بود دولت در سال‌های گذشته لایحه جامع رسانه را به مجلس ارائه کند که هنوز چنین اقدامی صورت نگرفته و با توجه به اینکه عمر مجلس نیز در حال اتمام است باید سرعت عمل بیشتری از سوی دولت در این حوزه به وجود آید.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه رسانه‌ها در بخش‌های مختلف خدمات خوبی ارائه می دهند، اظهار کرد: البته در این میان برخی مسئولان تحمل نقد و انتقاد را ندارد و گاها شاهد برخوردهای نامناسب با فعالان رسانه و خبرنگاران هستیم.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: گاهی اوقات نیاز خبرنگاران سبب تمایل آنها به برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها می شود که این خود نیز برای فعالان این حوزه خطرناک است و بیشتر مربوط به وجود ضعف در قانون است.

وی با اشاره به اینکه برای ماندگاری و استقلال در هر عرصه‌ای نیازمند پرداخت هزینه هستیم، گفت: در جهان نیز به همین صورت است در برخی اوقات رسانه مسئول را وارد به پاسخگویی می‌کنند و سپس دستگاه‌های رسمی اقدام به این کار می کنند.

کوچکی‌نژاد به ارائه طرحی از سوی کمیسیون ایجاد تغییر در خدمات دولتی اشاره کرد و افزود: در این لایحه دستگاه‌های دولتی به چند بخش خدماتی، فنی و تخصصی تبدیل شده‌اند و اصلاحاتی در زمینه مشکلات و موانع موجود در این بخش‌ها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در این میان عدم ساماندهی نیروهای فعال در این دستگاه‌ها مشکل‌ساز بوده است، گفت: مصوبات لازم در کمیسیون گرفته شده و تنها باید در صحن ارائه شود.

نقش مهم گردشگری در حوزه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نیرو مختلف در دستگاه های دولتی سرگردان هستند، بیان کرد: ۳۰۰ هزار نیز نفر در بخش شرکت‌ها هستند که با وجود داشتن شرایط یکسان حقوق‌های متفاوت دریافت می کنند. در این لایحه به دنبال تقسیم دستگاه‌ها به دو دسته حاکمیتی و پیمانی هستیم و تمامی موارد نیز اعم از حقوق و مزایا و سایر شاخص‌ها در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در ادامه به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اشاره و تصریح کرد: برای این بخش سالانه نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی هستیم که با توجه به شرایط امروز کشور سخت است ولی قوانین آن در حال تنظیم است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه تلاش شده که در این لایحه به حوزه رسانه نیز به عنوان افراد فعال توجه شود، گفت: البته اجرای این قانون نیازمند منابع لازم است که باید در بودجه سالانه دولت پیش بینی شود.

وی با اشاره به تصویب ایجاد وزارت گردشگری، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها بخش عظیمی از منابع مالی از حوزه گردشگری به ویژه جذب گردشگر خارجی تأمین می شود و با توجه به تأکید رهبری معظم مبنی بر جذب حداقل ۲۰ میلیون گردشگر این وزارتخانه تأسیس و دولت باید ظرف مدت سه ماه آینده باید وزیر مربوطه را معرفی کند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی به تأثیر گردشگری در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال‌ها و دولت‌های گذشته گردشگری حاشیه سیاسی دولت‌ها بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد