×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 30 فروردین - 1403
false
true
مبارزه بیولوژیک در بیش از ۲۰۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» مسعود الماسی با اشاره به مشاهده و گزارش وجود نسل اول آفات کرم ساقه خوار برنج در بسیاری از شالیزارهای گیلانی، اظهار کرد: در راستای از دو روش مبارزه برای کنترل جمعیت آفات در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی بهره گیری از مبارزه بیولوژیکی را نخستین روش مبارزه با آفات کرم ساقه خوار برنج عنوان کرد و افزود: در این روش از تریکو کارت‌ها در سطح مزارع برنج برای مبارزه با این آفات بهره گیری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر بهره گیری کشاورزان از این روش مبارزه و تهیه تریکو کارت‌ها، گفت: در هر هکتار تعداد ۱۰۰ تریکو کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در صورت انتقال این آفات کرم ساقه به نسل دوم، دو مرحله نیز باید در آن زمان از این کارت‌ها توسط کشاورزان در شالیزارها استفاده شود، تصریح کرد: از هفته گذشته توزیع تریکو کارت‌ها در مراکز تولید در میان کشاورزان آغاز شده است.

الماسی با اشاره به اینکه توزیع تریکو کارت‌ها تا پایان هفته جاری نیز ادامه دارد، بیان کرد: در حال حاضر استفاده از این روش بیولوژیک برای مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در دو هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود حداقل بین هشت تا ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری با این روش پوشش داده می‌شود، گفت: ۱۰۰ عدد کارت که در یک مرحله با مبلغ ۳۰ هزار تومان برای استفاده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد