×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
لزوم اعمال فوری قرنطینه یا اجرای محدودیت تردد در گیلان؛ بیمارستان‌های استان امکانات ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» منوچهر جمالی با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع‌تر امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی را در اختیار استان بحران‌زده گیلان قرار دهد اظهار داشت: اگر قرنطینه گیلان اجرا نشود و یا محدودیت تردد در دستور کار قرار نگیرد با توجه به سطح امکانات ضعیف کادر درمانی فاجعه‌ای بزرگ در انتظار استان است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط قرمز و خارج از حد بحران گیلان به‌علت شیوع گسترده ویروس کرونا هنوز در استان جدی گرفته نشده است عنوان کرد: لازم است استاندار گیلان به‌موضوع حساس‌تر شود و ضمن تقاضا برای گسیل تجهیزات پزشکی و بهداشتی باید زمینه کاهش ترددها در استان را به هر نحو ممکن فراهم کند.

جمالی ورود مسافر به گیلان را با توجه به شرایط فعلی استان خطرناک تلقی کرد و با تأکید بر اینکه در صورت اعمال نشدن محدودیت‌های تردد و یا قرنطینه گیلان، شاهد انتشار بیشتر ویروس کرونا خواهیم بود تصریح کرد: اگر بیمارستان‌های گیلان تجهیز نشوند خود همین مراکز درمانی به محلی برای گسترش ویروس کرونا تبدیل می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تهیه فوری تجهیزات حفاظت فردی برای کادر درمانی بیمارستان‌های گیلان را امری ضروری و حیاتی خواند و ابراز داشت: متأسفانه بحران کرونا هنوز در گیلان جدی گرفته نشده و شرایط مطلوب نیست از طرفی کمبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده چالش‌هایی هستند که این استان همچنان با آن روبه‌رو است.

وی بازدید خود از بیمارستان‌های استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شاهد مرگ و میر فراوانی در شهرستان‌‌ها و به‌ویژه رشت هستیم اظهار داشت: آموزش به مردم از هر طریق و روش ممکن باید در اولویت نخست قرار داده شود زیرا به عقیده بنده هنوز مردم استان گیلان به عمق فاجعه و بحران بیماری کرونا پی نبرده‌اند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انسجام عملکردها برای نجات گیلان از شرایط فعلی را در سطح استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: برای اینکه گیلان از این شرایط قرمز کمترین آسیب را ببیند ملاحظه‌کاری باید کنار گذاشته شود و واقعیات را باید به مردم گفت.

جمالی قطع کردن زنجیره انتقال و شیوع بیماری کرونا در استان گیلان و اهمیت دادن به خود قرنطینه کردن، رعایت موارد بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و ضدعفونی کردن وسایل را مورد تأکید قرار داد و افزود: جامعه سلامت و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان این روزها با کمترین امکانات و با تمام محدودیت‌‌ها در حال ایثارگری هستند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی پیشگیری از انتشار بیشتر بیماری، جلوگیری از ورود مسافر به گیلان، ضدعفونی کردن فضاها و همکاری بیشتر مردم را خواستار شد و گفت: اگر انجام این کارها در دستور قرار نگیرد بر حجم بیماران کرونایی روز به روز افزوده می‌شود آن‌وقت دیگر افزایش تخت‌های بیمارستانی در گیلان هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد