×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
فناوری واقعیت مجازی امکان درمان افسردگی را فراهم می‌کند

به گزارش «گیل بان»، امیر صبوری آزاد صبح امروز در جلسه بررسی و تجزیه و تحلیل سیستم‌های نظارتی و هوشمندسازی 2019 در رشت اظهار داشت: پردازش تصویر روشی برای تبدیل یک تصویر به شکل دیجیتال و انجام برخی عملیات روی آن است و در علوم مهندسی و علوم کامپیوتر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون مرکز مهارت‌های پیشرفته اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در رابطه با سیستم‌های نظارتی و هوشمندسازی گفت: هوشمندسازی بدون “پردازش تصویر” ممکن نیست و از سال گذشته تیم‌های استارت‌آپی در اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای تشکیل دادیم که در زمینه هوشمندسازی در کشور کار کنند.

وی یکی از مشکلات در ادارات را کارت زدن کارمندان دانست که می‌توان با پردازش تصویر و هوشمندسازی تمام ورود و خروج افراد را کنترل کرد و افزود: هر چیزی که برای انسان قابل حس کردن باشد می‌تواند از طریق پردازش تصویر، هوشمندسازی شود.

صبوری آزاد با اشاره به انواع روش‌های پردازش تصویر خاطرنشان کرد: شمارش ورود و خروج افراد و ماشین‌ها به‌طور دقیق، درنظر گرفتن خطای فرضی در یک تصویر و ایجاد یک محدودیت در آن منطقه که ورود هر چیز اضافی را به‌صورت آلارم به شما اطلاع می‌دهد.

معاون مرکز مهارت‌های پیشرفته اداره‌کل فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: هوشمندسازی کشاورزی به‌طوری‌که نیاز به نیروی انسانی نباشد و همچنین تغییر زاویه دوربین‌ها نیز از دیگر کاربردهای هوشمندسازی و پردازش تصویر است.

وی گفت: ضبط قسمتی از تصویر با کیفیت بالا و مابقی تصویر با کیفیت پایین‌تر و “عبور از خط تعیین شده” که به شما امکان می‌دهد تا بر روی تصویر دریافتی، خطی مشخص کنید و در زمان نزدیک شدن سوژه به آن، آژیر خطر به صدا درآید که این ویژگی برای محافظت پیرامونی کارخانجات و زندان‌ها قابل استفاده است.

صبوری آزاد به مراحل پردازش تصویر اشاره کرد و بیان داشت: پردازش تصویر به‌طور کلی شامل 3 مرحله وارد کردن تصویر یا اسکن نوری، تجزیه و تحلیل تصویر و فشرده‌سازی داده‌ها و افزایش تصویر و الگوهای پراکندگی خروجی که می‌تواند تصویر یا گزارشی بر اساس تجزیه و تحلیل تصویر باشد.

معاون مرکز مهارت‌های پیشرفته اداره‌کل فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مثال‌های متعددی برای یادگیری ماشین وجود دارد ابراز داشت: تشخیص و شناسایی چهره در یک تصویر، فیلتر کردن ایمیل‌ها و دسته‌بندی آنها به دو بخش هرزنامه و غیرهرزنامه، تشخیص پزشکی و پیش‌بینی آب و هوا از جمله مثال‌هایی در این رابطه است‌

وی با اشاره به کاربرد واقعیت مجازی در حوزه‌های مختلف افزود: در پزشکی برای درمان افسردگی یا اضطراب، در صنایع دفاعی برای آموزش پریدن نیروهای نظامی با چتر، در معماری جهت بررسی دقیق ابعاد طرح، حذف محدودیتی به‌نام زاویه در حوزه ورزش و در سفر و گردشگری نیز امکان بازدید از مکان‌های مطرح جهان را فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد