×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
سهل انگاری دستگاه‌ها در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست

به گزارش «گیل بان»، ارسلان زارع در جلسه مدیریت بحران استان گیلان بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های خدماتی و امدادی برای مقابله با شرایط بحرانی در زمان بروز بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: سهل‌انگاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در شرایط بحرانی پذیرفتنی نیست.

زارع با بیان اینکه ایران جز ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا و گیلان نیز از جمله ۵ استان حادثه خیز کشور است، افزود: طبق بررسی‌های صورت‌ گرفته با توجه به شرایط اقلیمی گیلان، وقوع بیش از ۴۰ عامل بحرانی در استان محتمل است که داشتن آمادگی لازم همه مدیران دستگاه‌ها، نهادها و اعضای ستاد لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط دشوار همراهی موثر تمامی شهروندان با دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی زمینه‌ساز بهبود وضعیت خواهد بود، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که هر زمان مردم در کنار خدمتگزاران خود باشند، موفقیت‌ها دوچندان شده است.

استاندار گیلان به وقوع سیلاب‌های سال گذشته  اشاره کرد و افزود: باتوجه به شرایط باید از همین حالا همه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از جمله آب، برق، گاز، راهداری، جمعیت هلال احمر و اورژانس تدابیر لازم را اتخاذ کرده و نسبت به افزایش سطح آمادگی خود اهتمام داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، مشارکت جوامع محلی، دانش‌آموزان و دانشجویان در مقاطع بحرانی، تصریح کرد: مردم باید در هر شرایطی احساس کنند که مسئولان و نهادهای مربوطه پای کار هستند و آمادگی لازم وجود دارد.

زارع با بیان اینکه اجرای دقیق قانون مدیریت بحران کشور باید مبنای کار دستگاه‌های خدماتی و امدادی باشد، گفت: پاسخگو بودن مدیران دستگاه‌ها و داشتن انضباط در زمان بروز حوادث باید در دستور کار باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد