×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
زنده کردن امید برای آینده ای بهتر با تداوم پویش هر هفته الف ب ایران/ رشد چشمگیر شاخص‌های توسعه در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر ارسلان زارع در مراسم سی و سومین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران؛ «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» که از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان باید در برنامه های توسعه‌ای به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی گیلان این استان را از استان‌های متراکم دانست و گفت: با توجه به جمعیت ساکن و نیز گردشگران، لزوم تهیه و اجرای برنامه های جامع در تمامی زمینه های توسعه‌ای برای این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار گیلان به افزایش علاقمندی به ساخت و ساز در مناطق روستایی طی سال‌های اخیر و مشاهده رشد جمعیتی قابل توجهی در این مناطق اشاره‌ کرد و یادآور شد: چنانچه افزایش جمعیت با ایجاد زیرساخت‌های مناسب همراه نباشد منجر به توسعه پایدار نمی‌شود.

زارع به نقش با اهمیت مدیریت منابع آب به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اشاره‌ کرد و افزود: انجام مطالعات و تهیه طرح‌های جامع آبرسانی روستایی در نقاط مختلف استان گیلان، حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: بهره برداری از طرح‌های برق رسانی، آب رسانی، فاضلاب و سدسازی در قالب پویش ” هر هفته الف ب ایران” در گیلان و نقاط مختلف کشور، حاکی از تلاش های نتیجه بخش برای ارتقاء شاخص های بهبود زندگی آن هم در شرایط دشوار تحریم هاست.

زارع خاطرنشان کرد: تداوم این پویش تا پایان دولت تدبیر و امید در اقصی نقاط کشور و انعکاس شایسته آن، امید را برای آینده ای بهتر در دل مردم عزیز زنده می‌کند.

وی افزود: در هفته دهم این پویش طی سال گذشته ۱۰ طرح برق رسانی، یک سد لاستیکی در راستای استفاده بهینه از روان‌آب ها و کمک به توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و آبرسانی به ۱۵ روستا با اعتبار تجمیعی بالغ بر یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال در گیلان افتتاح شد.

زارع ادامه داد: امروز و در هفته سی و سوم پویش الف ب ایران نیز شاهد بهره برداری از طرح آبرسانی به ۳۸ روستای استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال و همچنین افتتاح سه پروژه احداث پست، کابل تغذیه و توسعه فیدر در آستارا با اعتبار ۷۴۲ میلیارد ریال هستیم.

وی به شاخص های رشد و توسعه استان گیلان در دولت تدبیر و امید و افزایش ۹ درصدی تعداد روستاهای تحت پوشش در بخش آب‌رسانی از ابتدای آغاز به کار دولت تا کنون اشاره و افزود: تعداد روستاهای تحت پوشش از یک هزار و ۵۷۵ روستا به یک هزار و  ۷۱۳ روستا رسیده و بهسازی تأسیسات آب آشامیدنی ۵۶ درصد رشد داشته است.

استاندار گیلان ادامه داد: جمعیت قلمرو شهری نیز با رشد ۱۴ و ۶۵ درصدی، از یک میلیون و ۵۶۵ هزار نفر به یک میلیون و ۸۳۳ هزار نفر رسیده و حداکثر ظرفیت منابع تأمین آب نیز با ۳۰ درصد رشد در دولت تدبیر و امید همراه بوده است.

زارع به تولید بیش از دو هزار و ۸۵۲ مگاوات برق از طریق شرکت برق منطقه ای گیلان با ۱۰ نیروگاه اشاره کرد و گفت: طول خطوط ۴۰۰ کیلوولت این شرکت ۲۵۶ کیلومتر ، خطوط ۲۳۰، یک هزار و ۹۹  کیلومتر  و خطوط ۱۳۲ کیلوولت، ۸۶ کیلومتر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طول خطوط هوایی و زمینی ۶۳ کیلوولت، یک هزار و ۴۰۲ کیلومتر و تعداد پست‌های ۴۰۰ کیلوولت یک ایستگاه، پست های ۲۳۰ کیلوولت ۱۴ ایستگاه و پست‌های ۶۳ کیلوولت ۵۴ ایستگاه است.

زارع به ابتکار وزارت نیرو در خصوص ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و تشکیل شرکت‌های یکپارچه در استان‌ها اشاره و اظهار کرد: در این زمینه رخدادهای خوبی در استفاده از تاسیسات مشترک و ارائه خدمات به روستانشینان شاهد هستیم که امیدواریم با توجه به پتانسیل های استان و نزدیکی شهرها به روستاها، در آینده نزدیک ضمن تداوم روند شکل گرفته، شاهد توسعه آن باشیم.

در سی و سومین هفته پویش هر هفته الف ب ایران؛ «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» علاوه بر قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای پویش و رونمایی از کتاب دلگرمی ها و همراهی ها، ۴۱ پروژه عمرانی با هزینه یک هزار و هفت میلیارد ریال در حوزه آب، فاضلاب و برق در گیلان از طریق ارتباط تصویری دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو با دکتر ارسلان زارع استاندار و جمعی از مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه ها شامل بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۳۸ روستای گیلان با اعتبار ۲۶۵ میلیارد ریال و نیز سه پروژه شرکت برق منطقه ای گیلان به ارزش ۷۴۲ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد