×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
رونمایی از هواپیمای فوق سبک ساخت مرکز تحقیقات هوافضای شهید تهرانی مقدم سازمان بسیج علمی گیلان

به گزارش «گیل بان»؛ مراسم رونمایی از هواپیمای فوق سبک ۲ نفره ساخت مرکز تحقیقات هوافضای شهید تهرانی مقدم سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان، صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین سپاه این استان، در دانشگاه دریایی امام خامنه ای زیباکنار برگزار شد.
دکتر مصطفی خشنود مسئول مرکز تحقیقات هوافضای شهید تهرانی مقدم گیلان در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری در گیلان، در این رابطه تصریح کرد: برای نخستین بار هواپیمای فوق سبک سیمرغ ۲، کار مشترک این مرکز با مرکز تحقیقات هوافضای شهید ضنجرسیم سپاه دشتستان بوشهر، پرواز موفقیت آمیز خود را به انجام رسانیده و آماده بهره برداری شده است.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: هواپیمای مذکور نمونه ارتقاء یافته سیمرغ ۱ که ساخته پیشین همین گروه است بوده، و اکنون به صورت کاملاً بومی و با هدف خودکفایی در ساخت این تایپ از هواپیماها به اجرا در آمده است.
خشنود با اشاره به کاربردهای گسترده سیمرغ 2 گفت: از این هواپیما می توان برای آموزش خلبانان، شناسایی و گشت زنی در عملیات مختلف، و نیز با اجرای کمی تغییرات جهت انجام برنامه های کنترل آفات و سمپاشی استفاده کرد.
وی با بیان این موضوع که هزینه تمام شده ساخت سیمرغ ۲ کمتر از ۳۰ درصد نمونه های موجود است، افزود: امید است که با همکاری مسئولین، به زودی شاهد راه اندازی خط تولید و صادرات این گونه هواپیماها در استان گیلان باشیم.


خشنود در ادامه ‌با اشاره به این که دشمنان خارجی و داخلی در صدد ایجاد فضای یأس و نا امیدی و خود کم بینی و بزرگ نمایی دستاوردهای پوچ بیگانگان در بین جوانان کشورمان هستند، اظهار کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اگر کسی در هر عرصه ای بگوید ما نمی توانیم، بی شک نادان و یا خائن است.
وی تصریح کرد: اگر به دانشمندان جوان کشورمان اعتماد کامل شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که عده ای از مسئولین با هواپیماهای دسته چندم خریداری شده عکس یادگاری بگیرند، بلکه در عوض با افتخار از محصولات ملی رو نمایی خواهند کرد.


خشنود در پایان از مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان، فرمانده مجموعه تکاوری سید الشهدا نیروی دریایی سپاه، سردار شکرالهی از مسئولین دانشگاه امام خامنه ای زیباکنار، سردار زمانی فرمانده دانشگاه امام خامنه ای، سردار عبدالله پور فرمانده سپاه گیلان و مسئول و نیروهای مرکز تحقیقات شهید ضنجرسیم دشتستان، جهت به ثمر نشستن این طرح تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری گیلان
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد