×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 30 فروردین - 1403
false
true
رعایت شدیدتر پروتکل های بهداشتی؛ راه پیشگیری از کرونای انگلیسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر مسعود نوروزی، با اشاره به تفاوت های کرونای انگلیسی با کرونای قبلی، اظهار کرد: این ویروس جهش یافته شدت سرایت بیشتری دارد و افراد در سنین پایین تر مانند کودک، نوجوان و جوان را بیشتر گرفتار می کند.

وی با بیان اینکه علائم بیماری در افراد مبتلا به کرونای انگلیسی سریع تر و شدیدتر بروز می کند، افزود: متاسفانه این بیماری بیشتر منجر به مرگ و میر می شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش کرونای انگلیسی در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مورد مثبت از این بیماری در استان مشاهده نشده، اما همچنان این امکان وجود دارد و باید دقت بیشتری کنیم.

نوروزی در گفت وگو با خبر شبکه باران، راه های پیشگیری از کرونای انگلیسی را مشابه قبل دانست و یادآور شد: افراد برای مبتلا نشدن به کرونای انگلیسی باید دستورالعمل های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنند.

وی از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری و شرکت در دورهمی ها و میهمانی ها پرهیز کنند و گفت: اشخاص آسیب پذیر مانند سالمندان، مادران باردار و بیماران زمینه ای حتما در خانه بمانند.

معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری یک و نیم متری همچنان بهترین روش مقابله با کروناست، اضافه کرد: افراد علاوه بر شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون، گندزدایی سطوح را جدی بگیرند و از تجمع در مکان های فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

وی از بستری شدن ۵۹ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۳۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند که حال ۶۵ نفر وخیم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد