×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
دمیده شدن نسیم توسعه با سفر ریاست جمهوری به گیلان

به گزارش «گیل بان» اولین برنامه این سفر دو روزه با دیدار مردمی رییس جمهوری در ورزشگاه تختی لاهیجان راس ساعت9صبح چهارشنبه آغاز می شود. بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت مهم‌ترین پروژه قابل افتتاح در سفر ریاست جمهوری است، افتتاح رسمی این پروژه ملی با اعزام ۱۲۰ نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران به مشهد مقدس و بدرقه آنها از سوی رئیس جمهوری صورت می گیرد.
نشست نخبگان و جلسه توسعه استان گیلان به منظور تبادل توافقنامه میان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بخش دیگری از برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان گیلان است. پروژه های متعددی در شهرستان های مختلف برای افتتاح در جریان سفر رییس جمهوری آماده است. ارزش ریالی پروژه های قابل افتتاح در جریان این سفر حدود ۳ میلیارد است که پروژه ها با حضور وزرا و نمایندگان رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رئیس جمهوری افتتاح می‌شود. شرط رییس جمهور برای افتتاح پروژه ها تکمیل کامل آن بوده است و رسیدن به توسعه پایدار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از نتایج حاصل از افتتاح این طرح ها به شمار می آید.
در روز پنجشنبه جلسه شورای اداری استان با حضور دکتر روحانی تشکیل می شود و نتایج جمع بندی و ارزیابی وزرا در شهرستان های مختلف به منظور اخذ تصمیمی کارآمد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. بهره برداری از پروژه خط ریلی انتظار تاریخی و مطالبه به حق مردم گیلان در طول سال‌های گذشته بوده و مردم به دنبال بهره برداری از این ظرفیت عظیم ملی و توسعه محور هستند. اجرای این پروژه در دوره های مختلف به صورت جدی پیگیری شده، طراحی پروژه مذکور منحصربه فرد بوده و از البرز گذر کرده و با اجرای تونل و پل‌های متعدد به پروژه ریلی منحصربفرد کشور تبدیل شده است.
پس از افتتاح رسمی راه آهن قزوین رشت، مسافرگیری به صورت مستمر است. در هفته های ابتدایی هر دو روز یکبار قطار از رشت به سمت تهران حرکت کرده و نیز یکبار در هفته مسافران را به مشهد مقدس می رساند. تسهیل تردد مسافر ،کنترل بار ترافیکی، کاهش حوادث جاده ای و افزایش صادرات از مزایای راه آهن گیلان بوده و با اتصال راه آهن قزوین رشت به بندر انزلی، بندر کاسپین و آستارا درآمد ترانزیت عاید استان گیلان می شود.
راه آهن گیلان ظرفیت جابجایی ۴ میلیون نفر در سال را برخوردار بوده و ظرفیت جابجایی بار از طریق این شبکه ریلی می تواند افزایش مبادلات با کشورهای حاشیه خزر، تقویت موقعیت استراتژیک و افزایش منافع اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد. اتصال این پروژه به محور آستارا از تاکیدات رئیس جمهور بوده که در مذاکره با همتای آذربایجانی خود ابعاد این پروژه را مورد بحث قرار داده است.
با توجه به موقعیت گیلان، فرهنگ مردمان و تاریخ کهن این دیار قریب به دو سوم هیئت دولت در این سفر رئیس جمهور را همرامی می‌کنند و این مسئله نشان دهنده اهمیت گیلان برای مسئولان است؛ لذا باید برای نمایش حماسه حضور مردم و جلوه های وحدت آنان در این سفر با میزبانی مطلوب که بخش مهم فرهنگ گیلانیان است ،موجبات دلگرمی مسئولان برای اخذ تصمیمات مهم در مسیر توسعه این استان را رقم زد.
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد